Pabila Si Bapok Azwan Ali Dengan Selamba Menganjingkan Perlembagaan Negara Secara Terbuka!

AS AMAT KECEWA DENGAN PERLAKUAN DAN SIKAP BIADAP SI SOTONG SEKOQ NI AKA AZWAN ALI AUW PABILA SECARA BERANI DAN TERBUKA BERANI MENGANJINGKAN KEPUTUSAN HAKIM DALAM PERBICARAAN KES LIWAT ANWAR IBRAHIM.

SUNGGUH CELAKA SI ARTIS BAPOK YANG TAK LAKU ADIK AZMIN ALI NI YANG MENGGUNAKAN KATA KESAT DALAM MEMPERTIKAIKAN PERLAKSANAAN UNDANG-UNDANG BERTERASKAN PERLEMBAGAAN NEGARA.

INILAH TIPIKAL SIKAP MAKI HAMUN YANG MENJADI TRADE MARK PUAK PAKATAN HARAM. TAPI BIASALAH, KALAU TANYA WALI SELIPAR, DIA KATA, TAKPAAA... DIHARUSKAN.. LIHATLAH LUAHAN KAK PORNAH YANG AS BAWAKAN UNTUK TATAPAN SEMUA PEMBACA MENGENAI PE'EL BURUK SI BAPOK TUA NIH!

Walaupun Kak Pornah dah tak cover court case lagi, tapi Kak Pornah nak jugak sentuh isu mahkamah untuk entri kali ni. Rasanya dah ramai yang sedia maklum bahawa Mahkamah Jalan Duta pagi tadi kecoh dengan penyokong-penyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI) yang datang kira-kira tiga buah bas bagi mendengar keputusan kes liwat beliau dengan Mohd Saiful Bukhari Azlan! (Hambek ko! Kalah rombongan Cik Kiah ke Sukan Komanwel!)

Dan seperti yang korang sedia maklum jugak, Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Datuk Mohamad Zabidin Md Diah hari ini memutuskan untuk DSAI membela diri bagi pertuduhan kes fitnah yang dihadapinya kerana berpendapat wujud kes prima facie.

Yang menarik perhatian Kak Pornah, bukanlah keputusan yang dikeluarkan oleh mahkamah. Sebaliknya ada sesuatu yang Kak Pornah berminat nak kongsikan dengan korang semua.

Jangan tak tahu u olls, penulis buku Selamat Jalan Dunia Pondan, Azwan Ali turut mengikuti kes liwat DSAI ni rupanya. Kak Pornah secara tak sengaja telah menskodeng twitter "No 1 diva laser the most berani mati" ni tadi. Tup tup terjumpalah beberapa keratan Twitter yang merujuk kepada kes liwat DSAI antara Azwan dan teman-temannya di laman sosial tersebut.

Sekali baca Kak Pornah pun tak faham apa yang si Azwan ni maksudkan. Tapi bila dibelek-belek dan dibaca berulang kali, maka jelaslah bahawa beliau ni penyokong Anwar Ibrahim rupanya!(cuma mungkin tak sefanatik abang kandungnya, Azmin Ali!)

Korang bacalah sendiri kat bawah ni:
Keratan ni masa mula-mula mahkamah putuskan bahawa DSAI perlu bela diri kerana wujud prima facie dalam kes beliau. Kak Pornah rasa, bukan Azwan je yang dapat agak dan jangka keputusan ni, sebaliknya orang luar pun sama kan?Keratan yang ni plak mungkin atau sebetulnya merujuk kepada individu tertentu yang Kak Pornah rasa tak perlulah dijelaskan siapa. (Kalau korang follow politik Malaysia ni, korang mesti sedia maklum!)
Ha, yang ni plak keratan twitter yang dihantar oleh teman sosial Azwan. Betul juga cakap si polan ni. Bukan apa, berita terbaru yang Kak Pornah terima dari rakan yang sedang cover kes Anwar di mahkamah, Anwar sendiri mengeluarkan kenyataan untuk memanggil Perdana Menteri dan isteri ke mahkamah sebagai saksi! Huhuhu.....seremm sungguh dibuatnya!

Kak Pornah tak sokong atau menyebelahi sesiapa...diam tak semestinya setuju, bersuara tak semestinya membantah. - sumber


12 comments:

joe black said...

patut la siponen ni skrg tak laku sebab mulut mcm pookey ayam!

Anonymous said...

D.S rais patot senaraihitam ponen dr jd pengacara di dalam RTM yang satu satunya tu,kutuk najib serta kerajaan tapi masih cari makan dengan agensi kerajaan kepada tak pi kerja dengan kerajaan selangor jd M.C acara anwar

Anonymous said...

toksah peduli la org2 suam tu..
diri sendiri pun tak betul nak sibuk2 hina mahkamah.
tak kuasa aku...auwwww

Anonymous said...

Biasalah lah Akak Oiii...orang bila tak berapa.....inilah jadinya...pikrlah sendiri...Dia rasa teror sangat ke...biasalah dia tu...berapa alam dia ada

Anonymous said...

Kalau dah tak berapa nak laku, dah lama tak popular, orang pun tak tahu dia ada kat dunia ni. Sebab tu dia tension semacam, sama macam DSAI... zaman gemilang telah lama berlalu

Anonymous said...

salam semua....

selepas cinta beliau tidak di balas oleh Ziana Zain,Azwan Ali ni terus mengalami perubahan jiwa yang ketara.Dari lelaki yang berakal,terus menjadi lelaki yang separuh akal dan separuh Awww....!.
Bermakna jiwa Azwan Ali ni sungguh kacau dan hatinya tertutup walaupun pernah pergi Umrah..Aku memang tidak berminat mengikuti peredaran hidupnya.Kerana penuh dengan dunia hitam..hati busuk dan jiwa yang tidak tenteram.Berubah lah Azwan oiii..! jgn lu pikir dah tua nanti masyarakat akan ingat kan u..Masyarakat akan memandang diri u seperti sampah sahaja..tiada kebaikan dan tiada personaliti yang boleh di jadikan ikutan.Ada juga aku cari cari.Namun kebaikan yang di buatnya hanyalah sekadar glamour sahaja.

Anonymous said...

USAH TERKEJUT.

MEREKA-MEREKA YG SECARA TIDAK SEDAR
TELAH BERSANAD DENGAN SYAITAN,
MELALUI WALI SYAITAN YG DI LANTIK
SEBAGAI KETUA MEREKA.

LIHATLAH PERANGAI MEREKA AKAN
CEPAT BERTUKAR WAJAH.

TIMBUL SIFAT KEBINATANGAN DI DALAM
DIRI MEREKA. MEREKA SEPERTI
BEROK. AWAS

Anonymous said...

Kata dah "tobat" (bukan taubat sebab orang yang dah taubat tak macam tu). Kesian kan mak bonda darai tu... yan penting kerongsan bunga tetap di leher....

Aku memang geli geleman tenguk sidarai tu.. nak kata gay boi bukan gay boi.. nak kata mak nyah bukan mak nyah.. jantan jauh sekali la... entah spesis apa la gamaknya dia ni agaknya..

Anonymous said...

kepada semua anon kat atas...aku dari dulu mmg menyampah kalau tgk muka dia kat tv...bila keluar aje gambar dia, aku terus tukar channel lain..betul kata joe black, mulut jenis pantat ayam!

Anonymous said...

amboi...amboi...amboi...ko azwan...tak sedar dek untung...patutla la rzeki ko susah nk dapt....depan ke main cerdik ko jdi pengara rtm..tup2 ko maki krjaan yg bgi ko kontrak jdi pgacra tak de lama tak de bru tu...ishhh...ko tgok azjil reseki dia melikpahbluah n mcm2 dpt anugerah..ko ada..? haha3...aku sokong kite gam ajew si azwan ni dri msuk tv....haha3...

Anonymous said...

manusia yg matinya geng macam dia la akan uruskan...auwww!

Anonymous said...

kan aku dah kata,
hanya org2 suam je yg akan terus tegar membela anwar..
hehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...