Bandingkan! Rakan FB Najib & Rakan FB Lim Guan Eng!

Seperti yang kita sedia maklum, PM kita, DS Najib telah beberapa kali mengadakan siri Majlis Perjumpaan Bersama Rakan Dalam Talian yang diadakan diseluruh negara. Sambutan yang diterima amat baik sekali (seperti gambar diatas) yang telah diadakan di Putrajaya.

Dapat kita lihat dengan jelas betapa rakyat berbilang kaum yang hadir komposisinya boleh dikatakan sama banyak dimana melayu, cina dan India dll jelas kelihatan dalam gambar diatas.
Ini menggambarkan semua rakyat berbilang kaum di Malaysia menyokong konsep 1 Malaysia yang dilakukan oleh PM dan seterusnya menyokong kepimpinan PM kita.


Gambar diatas dan dibawah pula diambil dari sinar harian semasa perjumpaan majlis Ramah Mesra LGE Bersama Penyokong Laman Sosial yang telah diadakan di Tanjong Tokong pada Ahad lepas.

Maaf jika kurang jelas. Tapi AS dapat buat kesimpulan dari gambar, 80% yang hadir adalah dari kaum cina selebihnya 10% dari kaum melayu dan India. Ini tidak menggambarkan komposisi penduduk PP.

Boleh disimpulkan disini ternyatalah majority puak-puak ultra kiasu sahaja yang menyokong kepimpinan LGE di P.Pinang. Kalau kita tengok dengan teliti, satu-satunya yang bertudung adalah kanak-kanak dan kaum India sekitar 5 ke 6 orang sahaja.

Tampak jelas Majority melayu di PP amat membenci LGE diatas pelbagai kebiadaban dan sikap cauvinist terhadap rakyat PP. Oleh itu, mana melayu yang duk sokong LGE ni,pakat pikiaqla ye.

Satu lagi!, LGE celaka nampaknya tertekan dengan pelbagai pendekatan dan kaedah PM kita untuk berdamping bersama rakyat.
Namun disebabkan terdesak, dia kenalah 'counter' balik dan terpaksalah buat 'hemoi'(MUKA TAK MALU) untuk MENIRU cara yang digunakan PM dengan 'berlakon' kononnya nak bermesra denga rakyat. WHAT A SHAME!

3 comments:

joe black said...

mmg dh jelas org melayu pp tolak lge dan ta kebulor nk jmpa limgoneng nih!

Anonymous said...

aku orang melayu pp tak pernah tolak pun lge. kolau baca paper kerajaan, memang tulis macam org melayu tolak.. padahal yg buat demo kat penang tu semua org melayu yg sebelum ni selesa dapat kontrak dr kerajaan sebab kroni.. sekarang dah tak dapat dah.. sebab tu marah.. orang melayu lain ok je duduk penang

Anonymous said...

anon 3:07 PM,

hang sorang sj melayu penang (ntah2 bukan melayu pun?) yg selesa duduk bawah kangkang guan eng kut? saudara mara aku dah lama kena hambat balik duk seberang dgn guan eng!! dap dok usya tanah kg melayu balik pulau nak bagi ka cina singapork...hang buleh duduk dgn selesa no? apa punya mala'un!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...