DAP Dah Tunjuk Belang Dengan Sesuka Hati Jual Tanah Wakaf di PP!(Pics)



Tindakan Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) yang didakwa mengambil tanah wakaf Masjid Jalan Tengah di sini dan menjualnya kepada pihak ketiga untuk tujuan komersial, mengundang kemarahan kariah masjid berkenaan.

Kira-kira 50 ahli kariah masjid termasuk anggota pertubuhan bukan kerajaan (NGO) hari ini berhimpun bagi membantah serta menyuarakan rasa tidak puas hati terhadap keputusan MPPP itu.Mereka mendakwa, MPPP telah meluluskan permohonan untuk mendirikan premis menjual kenderaan bersebelahan masjid berkenaan.

Kariah terlibat turut membawa bersama kain rentang yang tertera perkataan-perkataan seperti Malik Kassim Exco Agama Zalim dan Kerajaan Pulau Pinang Tindas Umat Islam.

Yang Dipertua Persatuan Kariah-kariah Masjid Pulau Pinang, Datuk Seri Mohd. Yussof Latiff berkata, beliau kesal dengan tindakan MPPP yang tidak peka dengan perkara tersebut.

“Dulu tanah wakaf ini ada empat buah rumah. Pada 1970-an, MPPP telah mengambil kawasan ini untuk dijadikan jalan belakang bagi laluan awam.

“Namun, saya terkejut apabila dimaklumkan MPPP telah menjual laluan ini kepada pihak ketiga tanpa pengetahuan pengerusi masjid,” katanya ketika ditemui pemberita di masjid berkenaan di sini hari ini.

Tinjauan Mingguan Malaysia mendapati laluan awam tersebut telah ditutup dengan kepingan zink.Menurut Mohd. Yussof, MPPP sepatutnya menyerahkan semula tanah terbabit kepada pihak masjid.

Sehubungan itu, beliau akan meneliti perkara berkenaan dan tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang jika terbukti MPPP tidak mengikut peraturan sepatutnya.

Sementara itu, Ketua Pemuda UMNO Bahagian Tanjung, Jeffri Salim memberitahu, laluan awam tersebut ditutup sejak sebulan lalu.

Katanya, selain menyusahkan orang ramai yang mahu bersembahyang di situ, ia juga mengundang risiko kepada jemaah jika berlaku kecemasan kerana tidak cukup ruang untuk menyelamatkan diri.-utusan


Laluan Yang Ditutup Telah Dibuka!

Lihatlah dunia! Puak DAP haram jadah makin melampau. DAP menggunakan MPPP untuk menjualkan tanah wakaf milik masjid kepada peniaga cina untuk berniaga kenderaan!

Lebih malang lagi laluan ke masjid tersebut telah ditutup! Bukankah menyusahkan anak kariah yang mahu beribadat di masjid! Dan jika berlaku kebakaran di masjid, maka laluan untuk selamatkan diri terlalu kecil!

Sungguh celakalah siapa yang menyokong Pakatan Haram di Pulau Pinang kerana membenarkan Islam ditindas dan tanah milik Islam terus digadai. Kalau nak harapkan TKM Si Chot dan Exco Malik itik maka makin hancurlah tanah melayu di PP.

Itulah sebabnya LGE lahanat beria-ia mahukan setiap tanah wakaf didaftarkan di bawah SSI. Bukannya di bawah pengurusan MAIPP. Rujuk entry AS sebelum ini di
SINI berkenaan SSI.

4 comments:

Cicit Maharajalela said...

salam perjuangan,

mohon link blog saya: gerakanantidap.blogspot.com

blog tuan telah saya link ke blog saya.

tq.

Anonymous said...

tu pasal la kerajaan bn UMNOBONGOK kalu melayu jer tak pa tolak ansur, ni DAPig ni dah kurang ajar na apa lagi melayu p.pinang kasi ajar la

Anonymous said...

Aku berjanji pangkah dan menangkan BN kalau BN janji rovoke semua kelulusan kerajaan sementara di pulau pinang ni.

Tak boleh revoke?... .KAlau depa boleh kurang hajaq, kenapa kita tak boleh Depa ingat ni rumah depa ka?

Dasar pendatang tak kenang budi.

Anonymous said...

Pemimpin2 PAShits tak buka mulut ke???? Kata nak tubohkan kerajaan kebajikan...???
Mana Nicky Aziz, Hadi Awang, Nizar kantoi, Mahfuz Bean, Mat Sabun,Man Ibarahim dll...??? Any comment from u all???

Actually u all got no gut..shame on you all. You are all traitors.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...