Sedia! Ribuan Kaum Cina Akan Hadir Himpunan Haram bersih 2.0!


Sokongan secara terbuka seperti yang dilaungkan oleh Pengerusi DAP Selangor, Teresa Kok untuk menggerakkan ahli-ahli DAP pada himpunan bersih pada 9 Julai ini jika benar bakal menguatkan lagi hujah bahawa Cina DAP semakin kurang ajar dan tidak hormatkan perlembagaan yang dinaungi oleh SPB Yg Dipertuan Agong.

Adakah cina DAP kali ini benar-benar bersedia untuk memprovokasi pihak Polis? Jangan bermain dengan api wahai cina DAP! Cerminlah muka tu dulu! Sedarlah anda sudah diberi hak untuk mengundi itu sudah cukup bagus! Pihak Polis dan Pelbagai pihak lain dah bagi amaran, jangan sesekali sertai perjimpunan itu. Esok jika ada sesuatu yang buruk berlaku, pasti puak-puak ultra kiasu inilah yang paling ke depan akan mnghentam dan mengecam kewajipan yang pihak polis jalankan.

Cuba fikirkan? Bagaimana DAP sekarang mempunyai kerusi paling banyak oleh pembangkang di Parlimen jika pilihanraya itu tidak telus dan tidak adil?



DAP Sokong Bersih 2.0, Janji Bawa Ahli Sertai Perarakan

KUALA LUMPUR: DAP pada Selasa menyatakan sokongan terhadap perarakan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) yang dijadualkan pada 9 Julai ini.

Pengerusi DAP Selangor, Teresa Kok berkata, pertubuhan bukan kerajaan itu boleh memberi mandat kepada parti itu untuk menggerakkan ahli-ahlinya bagi menyertai perarakan itu nanti.

PAS juga berjanji membawa ribuan penyokongnya pada perhimpunan yang dibantah oleh Barisan Nasional (BN).

“Sudah sekian lama BN memandang lekeh hak rakyat memilih kerajaan pilihan mereka dengan pemilihan yang tidak adil," dakwa Teresa dalam kenyataan di sini.

Pada 7 Jun lepas, Timbalan Presiden Pas Mohamad Sabu mengumumkan harat kumpulan itu mengajak rakyat negara ini turut serta dalam perhimpunan yang akan diadakan di Dataran Merdeka pada 9 Julai ini.

Katanya ia adalah untuk menggerakkan rakyat bagi menuntut pilihan raya yang bersih dan adil.

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein yang mengulas perkara itu berkata pihak penganjur perlu bertanggungjawab sekiranya perhimpunan itu dilaksana dan menganggu ketenteraman awam.

3 comments:

Mohd said...

Hishammuddin sepatutnya minta penganjur tandatangan perjanjian utk menjaga keamanan Bersih2. Penganjur juga mesti meletakkan sejumlah wang utk digunakan membayar segala kerosakan harta awam dan kerugian peniaga2.
Selalunya penganjur lepas tangan aje.
Hishammuddin melopong!

Anonymous said...

Tak payah nak halang diorang ni. Sepatutnya Perkasa & BN yg perlu bawa penyokong mereka berdepan dgn Bersih 2.0. Belasah je.

Tuan Tanah said...

JOM KITA PAKAT TURUN RAMAI-RAMAI KE PADANG KELAB SULTAN SULAIMAN 19.6 NI PUKUL 3 PETANG UNTUK PELANCARAN GERAKAN ANTI BERSIH ANJURAN NGO-NGO MELAYU..HARAP ORANG MELAYU BOLEH BERSATU...APA YANG DIPERJUANGKAN BERSIH ADALAH BERKAITAN DENGAN AGAMA DAN BANGSA KITA..PERCAYALAH!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...