Contoh Kerajaan kebajikan hamPAS! Dari Tak Pernah Kena Caj Parkir, Sekarang Sudah Kena!

Ramai rakyat terkejut konsep kebajikan yang dibawa Pas kini dengan mengenakan caj parkir kepada pengunjung di Stadium Sultan Muhammed ke IV.
Ia menyebabkan ramai rakyat marah terhadap tindakan kerajaan Pas yang dilihat mengambil kesempatan terhadap kemajuan sukan di negeri ini termasuk bolasepak. Sempena kehadiran Ramadhan untuk bazar Ramadhan serta banyak perlawanan pasukan Red Warriors untuk pelbagai piala setelah menjadi juara Piala Malaysia, kerajaan Pas sengaja mengutip bayaran parkir daripada rakyat untuk keuntungan.

Seorang pengguna, yang hanya mahu dikenali sebagai Hasnah berkata inikah bentuk kerajaan kebajikan yang mengambil kesempatan ke atas rakyat.
“Sudah caj tidak dimaklum kami sekeluarga terkejut selama 21 tahun tak pernah pulak Pas caj parkir di stadium kenapa baru sekarang. Nampak sangat nak cari untung.“Apalah kaedah ambil kesempatan kepada rakyat sedangkan Pas ni nak majukan bolasepak sukan duit tidak pernah beri,” katanya

"ACU GUNA OTOK GAK MIKIR, JANGE PALO LUTUT"

Baru-baru ini pihak kami menerima aduan umum mengenai caj tempat letak kereta di Stadium Sultan Mohammed ke IV di sini.
Tinjauan mendapati kerajaan Pas Kelantan tanpa makluman kepada rakyat telah mengenakan caj parke atas pengguna yang parkir di stadium.
Difahamkan parkir di stadium telah diberikan kuasa kepada metro parking yang telah menjalankan kutipan kepada pengguna.

Parkir stadium itu sebelum ini adalah percuma dan tidak pernah dikenakan sejak ia dibina ketika pemerintahan Barisan Nasional (BN).
Manakala sejak 21 tahun kerajaan Pas Kelantan memerintah sumbangannya dalam memajukan sukan termasuk menaiktaraf stadium adalah sedikit.

Lebih malang, tiada peruntukan disediakan untuk pembangunan sukan termasuk bolasepak kecuali pengecualian cukai kutipan jualan tiket di stadium berkenaan.

Kerajaan Pas cuba memainkan peranan kononnya mereka juga turut menyumbang kepada kejayaan Red Warriors dalam menjuarai perlawanan termasuk Piala Malaysia namun, rakyat mengetahui bahawa pasukan Kelantan mampu pergi jauh kerana Tan Sri Anuar Musa, iaitu Ketua Umno Bahagian Ketereh. -Telanje Bogel

4 comments:

hangkedee said...

Negara berkebajikan @ kebanjingan.Orang Melayu kelate belum sedar dari mabuk Budu masam Hampas.pok nik kerap umrah banyak Duit!!!!!tak apa melayu pas keldai

Anonymous said...

Baru tahu betapa kejam nya hamPAS. Ini di sebabkan oleh hamPAS untok menegakkan negara kabajikan. Dah bertahun-tahun rakyat Kelantan di kencingkan oleh hamPAS dan kalau masih tak sedar juga ...tak tahu lah apa nak cakap lagi.

Pak Kadok said...

Itu baru salam pengenalan Kerajaan Berkebajikan ala Kelantan dibawa Pok Nik Ajis..ada lagi yg akan menyusur..padan dgn muka kau wahai rakyat Kelantan yg taksub...heheheheheh

Anonymous said...

Dah bertahun-tahun rakyat kelantan kena kencing/berak, namun tetap telan jugak...yang kaya-raya puak2 pemimpin, ceramah jer ada masyuk,elaun YB dan biznes. Duit banyak tambah bini...tak cukup bini, pinjam bini orang. Kalu bagi PAs memerintah Malaysia, ni pastinya hancur!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...