Nur Fathia.. Stetmen Mu mengecewakan Aku..

Edisi Luahan Hati Tak Boleh Lena Dari AS.. Hehe

Hangpa kenai dak pelakon ni? AS duk ikut juga masa drama Nur Kasih. Tengok penampilan dia dalam filem tu cukup menyejukkan hati.

Gambar bertudung labuh diatas dalam drama Hani. Sejuk aku tengok.
Walaupun ramai yang tau dia ni memang bukan jenis bertudung, tapi jangan la sampai kuaq stetmen macam ni yang menyebabkan aku kuciwa sekali!

Bila keluar stetmen gini, tak terkata apa dah.. Jikalau Fathia tak bersedia untuk bertudung sepenuh masa sekalipun, jangan la cakap macam ni.. Apa salahnya tampil di layar TV dengan imej bertudung?
Nampak sangat hang nak menjauhi agama!
Aku harap Fathia diberikan hidayah untuk dia berubah dan menyesali atas apa yang telah dia ungkapkan.


Fathia nampaknya lebih suka berpenampilan sebegini. Kuciwa betull.. :(

8 comments:

izad70 said...

tak perlulah kuciwa bro..tiada hukum mutlak/qatii tentang kewajiban menutup rambut bagi perempuan dalam kehidupan seharian.para ulama sehingga kini masih berbalah dalam isu ini.apa2 pun nur fathia nampak lebih ayu dan menawan bila bertudung.

Huda Al-Solomon said...

Tiada hukum mutlak menutup rambut bg perempuan? Heh? Ulamak mana la yang dok berbalah tu? Rambut tu kan aurat bagi perempuan, mesti la kena tutup.. Lagi satu, perempuan bertudung, bukan sebab nak nampak ayu atau pun menawan, tapi itu satu kewajipan.. Namapaknya kenyataan izad70 lagi mengecewakan daripada statement NurFathia tu..

Huda Al-Solomon said...

Tiada hukum mutlak tentang kewajipan menutup rambut bg perempuan? Biar betul statement kau tu... Ulamak mana la yang berbalah tu? heh?.. Aku pun bukan la pandai sangat hal agama ni.. tapi yang dah jelas tu.. jelas la.. Rambut tu kan aurat bagi perempuan, jadi.. aurat wajib ditutup. Itu KEWAJIPAN la. Nampaknya aku rasa lagi kecewa dengan statement entah apa-apa bro izad70 ni daripada statement Nur Fathia ni.. heh!

akalil said...

@izad70 biar betol statement ko nie brader??

ajai62 said...

Assalam Bro

Asal jangan jadi macam Bob lokman atau wardina sudahlah Bro.. Janji ALLAH swt hidayahnya hanya untuk insan terpilih... Satu hari nanti dia akan tetap berubah..

Anonymous said...

hidup hanya lakonan bagi sesetengah anak wayang.. x kira dunia atau akhirat..

izad70 said...

salam huda dan akalil.sila rujuk pada mana2 ulama yang dikenali bagi mendapatkan kepastian tentang perkara ini.dalam solat rambut perempuan adalah aurat dan wajib ditutup tetapi dalam kehidupan seharian tiada hukum yang mutlak .

Anonymous said...

bedol kau ni ek? izad70

abis hukum mmenutup aurat tu ape?

betul2 akhir zaman da ni, yg salah dibetulkan.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...