Tony Puaka Bagi Hint DAP & PAS Akan Bercerai!

Meskipun wujud hubungan mesra dan kukuh, Setiausaha Publisiti DAP kebangsaan Tony Pua mencadangkan partinya keluar perikatan tiga tahun Pakatan Rakyat ekoran isu penguatkuasaan penuh enakmen melarang operasi pusat-pusat hiburan di Kedah ketika bulan Ramadan.

Pemimpin-pemimpin DAP membincangkan idea itu pada pemukiman mereka semalam, yang dilihat kemungkinan akan membawa kepada berulangnya perpecahan dalam kerjasama dengan PAS-DAP dalam perikatan Barisan Alternatif pada 2001.

Pua (gambar) melahirkan rasa tidak puas hati menerusi Twitter semalam dengan berkata, beliau berpandangan DAP tidak wajar berada dalam Pakatan Rakyat jika keprihatinan dan kebimbangan pihaknya tidak diambil kira oleh kerajaan negeri dalam isu semasa ini.

Pun begitu katanya, perkara tersebut ada dibincangkan pada sesi pemukiman DAP di Seremban semalam dan akan dibincang secara mendalam pada mesyuarat kepimpinan Pakatan Rakyat Selasa ini.

Komen AS: Elok la bercerai pun dari PAS terus jadi keldai tunggangan DAP serta terus biarkan maruah Islam dipermain & diperkotak-katikkan oleh DAP. Sudah-sudahlah Pas menjadi pelacur dan penjual agama demi politik!

2 comments:

Anonymous said...

DAP komunis semakin berani dengan PAS dan PKR,kasi warning jer orang islam dlm pas kecut telur,terus ikut telunjuk..ni la bila orang melayu berpecah bangsa lain senang nak ambik kesempatan atas perpecahan melayu,DAP adalah yang paling suka

usin said...

apapun kena tanya org2 besar pas. kalau mereka masih mampu jd keldai untuk ditunggang dap & disesah bontotnya oleh pkr, apa salahnya kekal dlm pr.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...