Kenangan Pahit Tok Non Di Walkabout Kepala Batas semalam bersama puak hamPAS!

Sdr Reezal Merican yang turut serta dalam walk about semalam

Walkabout Dato Non bersama kepimpinan BN negeri Pulau Pinang semalam di Kepala Batas (Rujuk entry AS di SINI) sebenarnya ada meninggalkan kenangan pahit kepada mereka.

Dato' Zainal Abidin Osman berasa sangat sayu apabila tiga org lelaki melayu berumur 60 an dikatakan tak mau bersalam dan menerima pemberian kurma dari mereka,malah bercakap dengan kasar dan kesat caci mereka hanya sebab mereka orang umno.

Tampak begitu sekali taksub org pas itu. Rasa kasih sayang dlm bulan mulia ini dikalahkan oleh rasa kebencian yg mendalam. Inilah warna sebenar penyokong PAS. Amat menjengkelkan sekali peribadi mereka.

5 comments:

Anonymous said...

Setahu saya orang yang berserban merah dan berjubah putih itu bukan orang PAS. Beliau bekas pensyarah USM yang bergerak aktif dalam usaha dakwah iman dan amal.

Anonymous said...

lelaki yang berjubah dan berserban merah bukan ahli PAS. Setahu saya beliau tidak aktif dalam politik kepartian. beliau hanya aktif untuk mendakwahkan umat kepada ketaatan perintah Allah.

Unknown said...

maaf, saya tak maksudkan individu berserban merah tersebut.
Hanya petikan dari gambar-gambar semalam.
Namun insiden dilaporkan ini adalah benar, bukannya rekaan.

izad12 said...

kalaupun yang dimaksudkan adalah hamba Allah tersebut,ianya tidak mengejutkan.kebencian terhadap pihak yang tidak sependapat dengan mereka sangat menebal sehinggakan hukum kafir dan sesat digunakan.yang bijak menjadi bodoh kerana inginkan jalan singkat ke syurga.

Dot said...

jika benar seseorang itu berusaha berdakwah iman & amal, dia tak sepatutnya menolak salam yg dihulur. sepatutnya yg berkopiah berserban perlu lebih mendekati mrk yg perlukan bimbingan terutamanya pemuda2 yg liar, penagih2 & bekas penagih, mat2 rempit krn pemuda2 melayu Islam ini WAJIB didakwah dgn sabar..jika benar dia pendakwah, itulah tugasnya, bukannya menjauhi diri dari orang lain & hanya berada dlm kelompoknya shj!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...