Mat Sabu Pernah Jadi Tukang Masak Kem ISA! (Pemimpin2 PAS Haprak)

pic: Jeffri Damien-Dimensi

Sumber memang menyatakan memang Mat Sabu bekas seorang tukang masak. Mat Sabu masa zaman muda dikhabarkan pernah jadi tukang masak di warung.

Mat Sabukomunis nih diberitakan pernah menjadi chef untuk memasak makanan untuk tahanan-tahanan di Kem ISA Kamunting!Mat Sabu juga pernah menerima kenaikan gaji dari 80 sen kepada 1.10 sen sehari sebagai tukang masak semasa diKamunting tersebut.

AS bukan apa, AS kesiankan penyokong hamPAS yang digembar-gemburkan kononnya terdiri ramai dari kalangan yang profesional dan elit sekarang ini namun mereka hanya berkiblat pemimpin utama parti yang haprak dan tak berotak dimana Timbalan Presiden dan naib presiden kedua-duanya mempunyai latar belakang pendidikan setakat buku lali sahaja.

Tahap keintelektualan mereka sangatlah boleh dipertikai manakala latar belakang pengajian agama mereka tidaklah setara mana! Jadi, apa lagi yang kita boleh harapkan dari hamPAS yang kononnya perjuangkan Islam sedangkan pemimpin utama mereka tiada ilmu yang penuh di dada dalam hal ehwal Islam! Apatah lagi ilmu duniawi?

Mat Sabu hanyalah seorang bekas tukang masak manakala Si Mahfuz Omar hanyalah bekas seorang penolak troli di Lapangan Terbang Bayan lepas, Pulau Pinang suatu masa dahulu.

AS bukan nak hina, tapi patutlah kebelakangan ini dapat kita lihat mentaliti dan hala tuju pimpinan utama hampas untuk mengemudi parti hamPAS nampak makin bercelaru dan tak keruan.
Sebab apa? Sebab hamPAS sekarang ini diterajui & didominasi oleh pemimpin haprak dan mempunyai tahap akai yang sungguh low class!

4 comments:

Anonymous said...

tapi yang hairannya yang profesional hanya jadi balaci untuk orang-orang yang labih bodoh dari mereka sebab yang pandai tu tak pandai berkata-kata dan buat cerita yang boleh mengkagumkan pengikut pas.

Abu Garcia said...

Mat Sabu Al-Komunisy sejak azali lagi dah menonjolkan sifat-sifat buruk dan keji apabila mengadakan ceramah.

Yang menakjubkan bila semua pemimpin paspisspussy melupakan agenda islam mereka dulu dgn memperjuangkan pula pluralisma dan komunisma secara bersama.

Akhbar haram harakah pula sibuk mencari bahan utk menghalalkan apa saja yg pemimpin komunis mereka fatwakan.

Anonymous said...

acu minta mat sabu mahpos baca al fatihah, betul tak bacaan tajwidnya....heheheh

Anonymous said...

umno sial hanjing
sume umno pukimak

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...