Musibat Namewee Nih Dahpun Keluarkan Filem! Hishamudin Peminat Setia?

AS rasa macam tolong buat promo free la pulak kat apek bangsat nih!
Apek biadap ni berjaya juga lahirkan filem sulungnya dalam kita duk bertelagah dan menekan KDN agar mengambil tindakan asas siri kebiadabannya terhadap negara.

Jangan duk buang duit la layan filem musibat nih! Mengabihkan duit saja. Lupakah apa yang dia dah buat yang telah guriskan hati rakyat Malaysia dan orang Melayu! Kalau korang perasan Malaysiakini portal celaka tu yang banyak mempromosikan filem ini. Hangpa pikir la sendiri!

Filem ni telah menemui penonton mulai hari ni. Bahagia sungguh hidup Namewee, kutuk sana, kutuk sini, hina sana, hina sini ramai pulak yang sponsor bagi dia menceburi industri perfileman ini.

Namewee di pelancaran filem pertamanya, menyatakan filem Nasi Lemak 2.0 ialah sebagai hadiah kemerdekaa yang disambut pada 31hb Ogos. Pui!!
Rakyat Malaysia pasti tak akan melupakan kontroversi yang dicetuskan oleh Nameewee dalam videonya. AS tak boleh nak komen panjang lagi sebab tak tau macam mana agaknya hasil karya dari Namewee ni. Para pelakon yang sanggup berlakon dalam filem Nasi Lemak 2.0 ialah Afdlin Shauki, Adibah Noor, Nur Fathia, Reshmonu dan David Arumugam. Namewee pun turut sama berlakon dalam filem ni.

Kenapa artis terkenal Afdlin Shauki sanggup berlakon di bawah arahan Namewee? Afdlin pun sedar akan kontroversi dan tindakan keras dari Namewee tapi bagi Afdlin dia sudah membaca skrip dan meneliti sebelum menerima tawaran berlakon dalam filem tu. Kata Afdlin dia tertarik dgn skrip yang sarat dengan mesej dan jalan cerita yg agak menarik. Tu komen Afdlin.

Komen Afdlin:

Kata Afdlin, dia tidak berlakon dalam keseluruhan filem itu dan hanya tampil dalam beberapa babak mengenai seorang suami berpoligami menjaga keharmonian dengan baik bersama empat isteri dikahwininya. “Ia bukan satu sindiran atau menjolok adat budaya atau kepercayaan pegangan hidup orang lain. Ia ada jalan cerita cukup membuatkan bangsa satu sama lain memahaminya dengan lebih baik. “Malah, filem Nasi Lemak 2.0 menggunakan bahasa Mandarin, Kantonis dan Hakka dengan tujuan memberi masyarakat Cina faham mengenai kepentingan semangat perpaduan dan bekerjasama dengan Melayu.

“Mesej Namewee kepada saya, dia mahu orang Cina mendapat gambaran jelas. Filem itu turut menyelitkan penggunaan bahasa Malaysia, Tamil dan Inggeris dengan menceritakan latar hidup masyarakat berbilang bangsa menerusi karakter serta aspek menarik kehidupan seharian dilalui. “Apabila saya tanya matlamat utama filem ini, katanya mahu memberitahu kita semua duduk satu negara yang memerlukan perpaduan membina sebuah negara kuat dan maju. Kita pelbagai bangsa saling memerlukan untuk mengimbangi kekurangan satu sama lain.

Nasi Lemak 2.0

Siapa taja filem Namewee ni ya? dulu dia ada masalah kewangan nak bikin filem pendek dan sekarang dia dah dapat atasi masalah dana untuk buat filem, nampak kat poster tu banyak jugak syarikat taja ye, macam canon, tiger( arak), htc dan lain-lain.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...