Komen Artis-Artis Terhadap Hukuman Hudud Di Malaysia, Maafkanlah Kesilapan Enot.







































Walaupun ada segelintir masyarakat menganggap kononnya artis ni majoritynya adalah mereka yang jahil, namun jangan kita perlekehkan keimanan orang lain sebelum kita cermin diri sendiri terlebih dahulu. Mungkin ada benarnya pendapat mereka diatas ini.

Namun, kesilapan yang Enot lakukan didalam memberi pendapat telah dikomen oleh Ustaz Fathul Bari setelah masyarakat memberi persepsi negatif kepada beliau seperti dibawah.

Individu yang melakukan kesalahan dan telahpun memohon maaf perlu diberi peluang oleh masyarakat, bukannya terus dikecam.
Demikian kata penasihat agama yang juga Pengerusi Jawatankuasa Kerja Sekretariat Ulama Muda, Fathul Bari Mat Jahaya berhubung persepsi negatif masyarakat yang dilemparkan kepada pelakon Aliza Abdullah atau Enot atas kesilapannya memberi pendapat berkaitan hukum hudud.

Menurut Fathul, memaafkan orang lain dan memberi peluang kepadanya untuk menebus kesalahan amat dituntut dalam ajaran Islam.

“Dalam hal ini, artis tersebut (Enot) telah melakukan perkara yang wajar iaitu mengakui kesilapannya serta meminta maaf.

“Islam adalah agama pemaaf, jadi sewajarnya kita ruang agar individu itu dapat memperbetulkan kesilapannya,” katanya.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...