Panas Terbaru: Dalil-Dalil PAS BUKAN PARTI ISLAM. Mesti Baca!


1. Saya semakin geli hati bercampur kasihan dengan sebuah Parti yang kononnya Parti Islam bernama PAS.

2. Bukan kerana apa, tetapi saya lihat sejak kebelakangan ini mereka semakin gila dan hilang akal apabila hendak menyatakan pendirian tentang sesuatu isu.

3. Saya tidak berasa hairan dengan tingkah laku mereka ini kerana mereka (PAS) hanyalah parti politik picisan yang berhukum dengan akal dan fikiran serta nafsu dan bukan berdasarkan Quran dan Sunnah seperti yang mereka war-warkan.

4. PAS bukanlah suatu jemaah Islam seperti mana yang mereka doktrinkan kepada aktivis-aktivis PAS yang mana saya adalah salah seorang bekas kadernya.

5. Hukum bagi PAS berubah-ubah dan tidak konsisten. Saya melihat ini sejak dahulu tetapi saya diberitahu dan disedapkan hati dahulu, bahawa dasar dan fundamental perjuangan PAS tidak pernah berubah iaitu menegakkan Negara Islam di bumi Malaysia. Dengan berat hati saya dan rakan-rakan akur apatah lagi kami terikat dengan baiah yang batil.

6. Perkara pertama yang menunjukkan sikap PAS yg flip flop dan berbohong atas nama agama adalah bila mana Anwar Ibrahim dipecat.

7. Dalam overnight sahaja, PAS telah mengangkat Anwar Ibrahim sebagai ‘insan kamil wal mutakammil’ walaupun sebelum itu PAS menuduh Anwar sebagai pemecah belah Islam dan perosak gerakan agama. Ini susulan dari penyertaan Anwar Ibrahim ke dalam UMNO dan bukan PAS seperti yang dijangka oleh orang-orang PAS pada tahun 1981. Malah, Nik Aziz pernah secara terang memanggil Anwar Ibrahim sebagai Jeneral Syaithan dan Syaithan Jantan sekitar kempen Pilihanraya Umum 1995. Anwar secara sinis membalas di TV3 bahawa Nik Aziz Syaithan Betina.

8. Anwar dipecat oleh Tun Mahathir atas alasan kesalahan moral. PAS terus tidak boleh terima dan mengatakan ini fitnah.

9. Sedangkan yang pertama sekali yang menuduh Anwar Ibrahim sebagai peliwat di Malaysia adalah Mat Sabu (Timbalan Presiden PAS sekarang) yang menggelarkannya Anwar Al Juburi.

10. Karpal Singh yang merupakan Peguambela kes liwat Anwar Ibrahim sekarang adalah orang pertama yang menuduh Anwar Ibrahim Homoseks di Parlimen pada persidangan Parlimen 1997. Kini dia jadi lead counsel Anwar.

11. Pedulilah dengan Karpal Singh kerana dia sememangnya bukan Islam dan DAP tidak pernah mengakui diri mereka jemaah Islam.

12. Sedihnya PAS terus menukar segala kecaman mereka terhadap Anwar dan overnight mengangkat Anwar Ibrahim sebagai Amirul Mukminin bagi pembangkang.

13. Kami yang berada di bawah PAS pada ketika itu berasa kekok kerana sehingga ‘semalam’ Anwar adalah seorang fasiq, musuh gerakan Islam, pelopor Gerakan Sekularisme, tetapi secara tiba-tiba menjelang pemecatan, Anwar diangkat sebagai pejuang rakyat yang dianiayai oleh Tun Mahathir. Anwar diarak ke sana ke mari bagaikan wira!

14. PAS sibuk menyambut mereka-mereka yang keluar UMNO dan mengira-ngira laba politik mereka pada ketika itu.

15. Kemasukan pemimpin-pemimpin UMNO ke dalam pembangkang diraikan dengan begitu gah sekali.

16. Saya masih ingat menghadiri ceramah PAS yang meraikan kemasukan Dato Dr Hassan Ali ke dalam PAS di Kelana Jaya. Hassan Ali diangkat sebagai tokoh terbilang dan aset besar PAS. Malah, PAS menaikkan Hassan Ali sebagai Naib Presiden mereka semasa muktamar, menyingkirkan Naib Presiden yang terbukti setia seperti Allahyarham Hassan Syukri. Ini menimbulkan perasaan tidak puas hati dikalangan akar umbi PAS.

17. Hari ini Dato Dr Hassan Ali disisihkan dan dikecam oleh PAS Selangor sendiri serta dipersalahkan kerana isu serbuan Murtad JAIS ke atas sebuah gereja di Selangor.

18. Hassan Ali malah dituduh sebagai agen UMNO. Terbukti tindakan Hassan Ali yang menyokong JAIS betul selaras dengan titah Sultan Selangor.

19. Berbalik semula kepada isu flip flop PAS di dalam berhukum, PAS menukar-nukar juga hukum berdasarkan nafsu serakah politik mereka.

20. Apabila Sasterawan Negara Shahnon Ahmad menulis sebuah satira politik bertajuk SHIT, yang mana kandungannya menggunakan perkataan- perkataan lucah seperti PukiMak, Nik Aziz bingkas bangun dengan mengatakan TUHAN PUN MENCARUT dalam Al Quran!

21. Sedangkan kami diajar sejak sekolah agar menjauhi akhlak-akhlak buruk seperti menggunakan kata-kata kesat dan lucah.

22. Hukum bagi PAS juga sentiasa double standard.

23. Apabila PAS bercakap tentang Hudud sekitar tahun 90an dulu, Tun Dr Mahathir mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang mengatakan hudud tidak sesuai atas kejahilannya.

24. PAS terus menghukum Mahathir dan UMNO keseluruhannya sebagai kafir dan sesat walaupun Tun Mahathir telah pergi dan telah bersilih ganti 2 Perdana Menteri.

25. Tetapi apabila Karpal, Kit Siang menghina hudud serta berkali-kali menolak hudud dan Negara Islam, malah istiqomah hingga kini, Nik Aziz mengatakan itu cuma pandangan peribadi pemimpin-pemimpin DAP tersebut dan bukan DAP keseluruhannya. Sungguh dayus dan memalukan.

26. Apabila Saiful Bukhari Azlan dan Dato Eskay datang membuat tuduhan liwat dan kes video China Doll, kita terus mendengar PAS melompat-lompat menjerit Qazaf Qazaf Qazaf!

27. Qazaf ini adalah salah satu lagi kesalahan di bawah hudud, yakni menuduh seseorang berzina tanpa mengemukan 4 orang saksi. Sesiapa yang sabit kesalahan Qazaf akan dihukum 80 kali sebatan dan dihukum fasiq serta kesaksiannya tidak boleh diterima sampai bila-bila. Maka Saiful dan Eskay dituduh Qazaf.

28. Hairannya semasa kes Rahim Thamby Chik dahulu, PAS tidak pula meminta-minta 4 orang saksi dan turut rancak menghukum Tan Sri Rahim di ceramah-ceramah politik dan Harakah.

29. Malah, Mat Sabu menuduh Anwar meliwat dahulu tanpa 4 orang saksi secara terbuka! Anwar Al Juburi!!! Ini terang-terang Qazaf!

30. Memang kita tidak ada undang-undang hudud yang boleh mendakwa Mat Sabu, tetapi sewajarnya PAS sebagai Parti Islam (kononnya) memanggil Mat Sabu untuk dihisbah, disuruh bagi surat tunjuk sebab dan sebagainya. Malah Mat Sabu patut diharamkan memegang apa-apa jawatan dalam PAS kerana dirinya adalah seorang fasiq yang kesaksiannya tidak boleh diterima forever! Tetapi Mat Sabu bebas merdeka, bebas duduk sepentas dengan Nik Aziz dan pemimpin PAS lain sehingga sekarang memegang jawatan no 2 dalam PAS! Kalau seandainya Hadi Awang meninggal dunia, Mat Sabu akan menjadi Presiden PAS! Nauzubillah!

31. Kita melihat PAS gagal serba serbi.

32. Negara Islam yang menjadi agenda perjuangan PAS dikuburkan setelah 30 tahun didendangkan ke sana ke mari atas alasan baru tersedar rupa-rupanya, tidak ada konsep Negara Islam di dalam Al Quran. Amat lucu dan memualkan. Sedangkan semasa Tamrin bagi kami, Hadi Awang berkata menegakkan Negara Islam adalah wajib walaupun terpaksa dibayar dengan darah. Kisah-kisah kematian Ibrahim Libya di Memali dicanang untuk menaikkan semangat jihad kami. Amat mudah untuk meracuni fiiran anak muda yang sedang bersemangat pada ketika itu.

33. Dalam isu hudud yang menjadi darah daging PAS pun, PAS gagal untuk menyatakan pendirian mereka. Dahulu apabila ada pemimpin UMNO yang megatakan Hudud tidak dapat dilaksanakan berdasarkan realiti semasa dan sebagainya, PAS akan menghukum mereka sebagai menolak Islam.

34. Tetapi hakikatnya pemimpin mereka sendiri mengakui kini bahawa Hudud dan Negara Islam bukanlah agenda utama perjuangan Islam.

35. Dr Dzulkefly Ahmad, Ahli Parlimen Kuala Selangor, bekas Presiden Jemaah Islah Malaysia dan Pengarah Teknikal PAS Pusat malah memperkecilkan Hudud ini hanya kurang dari 5% dari hukum Islam di dalam tulisan dalam blognya.

“Hudud and criminal laws (Qanun Jinai’yyah islamiyah), is less than 5% of the Syari’ah. But overblown, by none others than the Islamist themselves to provide ‘fodders’ for friends and enemies alike to make ‘hate speeches’ and reinforce negative stereotypings on IS.”

36. Kata-kata mereka ini tidak pula mahu dikecam sebagai menghina, merendah-rendahkan,sesat dan menolak hukum Islam. Malah Mendiang Menteri Besar Perak selama 10 bulan Nizar Jamaluddin terang-terang menafikan bahawa PAS memeperjuangkan Negara Islam!

37. Sebenarnya, hudud ini hanyalah retorik PAS semata-mata untuk kekal relevan di hati umat Islam. Hudud ini hanya akan berkumandang menjelang pilihanraya. Malah PAS turut dikritik sebagai tidak serius melaksanakan hudud sebagaimana yang terbongkar di dalam Forum Wacana Perlaksanaan Hudud di Kelantan oleh Ketua Hakim Syarie Kelantan Datuk Daud Mohamad. Aziz Bari pun hadir dan juga mendedahkan kalau nak melaksanakan hudud di Kelantan, tidak ada masalah kerena bidang kuasa Hudud adalah dibawah Kerajaan Negeri dan bukan Kerajaan Persekutuan!

38. Seperti biasa, berita seperti ini (wacana Hudud) yang tidak menguntungkan PAS tidak akan terpapar di dalam lidah-lidah pembangkang seperti Malaysiakini ataupun Harakah. Disenyapkan dari pengetahuan umum.

Realitinya adalah, kini halangan terbesar bagi PAS untuk melaksanakan hudud di Kelantan adalah rakan sekutunya DAP dan PKR dan bukannya UMNO sebagaimana yang dirumuskan oleh Mesyuarat Pakatan berkenaan isu Hudud. Sekali lagi PAS menjadi dayus sedangkan Malaysian Malaysia milik DAP berkibar megah sebagai agenda perjuangan.

39. PAS akan menghalalkan apa sahaja demi kelangsungan politik mereka. Zaid Ibrahim yang merupakan seorang liberal yang menyaman Kerajaan Kelantan dan menentang Hudud diangkat mereka sebagai calon yang mulia untuk penduduk-penduduk Parlimen Hulu Selangor. Segala cirri kemaksiatannya diampunkan oleh Nik Aziz atas dasar dia ‘sudah masuk Islam’. Apakah dengan menyertai Pakatan Rakyat dia telah memeluk Islam sebenar? Apakah Pakatan Rakyat itu Islam? Secara tidak langsung Nik Aziz meneruskan agenda menghukum orang-orang UMNO sesat. Kasihan Zaid Ibrahim, mengikut tafsiran Nik Aziz dan PAS, Zaid Ibrahim telah murtad kini kerana keluar dari Pakatan.

40. Menyebut tentang murtad ini, maka isu ini kembali bertiup kencang kini di atas insiden DUMC di Selangor.

41. Sekitar tahun 1997, Datuk Zulkifli Noordin (kini Ahli Parlimen BEBAS Kulim-Bandar Bharu) adalah hero PAS yang dijulang dan di arak kesana ke mari bagi tujuan mendedahkan gejala murtad. Pada ketika itu seorang gadis Melayu yang hafal Yaasin bernama Aishah Bokhari telah murtad dek kerana bisikan cinta.

42. Saya masih ingat, sayalah pengarah program ceramah Murtad di Kolej Kediaman Ibnu Sina Universiti Malaya. Ceramah itu sangat berkesan dan terbuka kepada penduduk awam sekitar Lembah Pantai.

43. Pada masa itu, di mana Zulkifli Noordin pergi, PAS akan menempel sama atas dasar mahu kelihatan menyokong gerakan anti Murtad.

44. Kini, alasan yang PAS berikan untuk tidak hadir bagi Perhimpunan HIMPUN pada 22 Oktober 2011 adalah kerana Zulkifli Noordin hadir. PAS lari dari Datuk Zulkifli Noordin kini kerana takut dimurkai oleh DAP dan PKR.

45. Zulkifli Noordin konsisten dari dulu hingga kini. Dia pejuang sebenar isu Murtad.

46. PAS pula hanya bersuara ketika mereka mempunyai kepentingan politik semata-mata.

47. Di dalam isu Lina Joy murtad, PAS tidak mampu untuk mengecam Anwar seperti mereka mengecam Najib Tun Razak, sekalipun bukti jelas menunjukkan Anwar menyokong kemurtadan Lina Joy di dalam interview BBC.

48. Malah PAS yang turut memerintah Selangor tidak mampu untuk mengatakan tidak atas perlantikan Malik Imtiaz Syarwar peguam bela Lina Joy sebagai Peguam Negeri Selangor.

49. Lebih memburukkan keadaan apabila PAS menggadaikan kalimah Allah untuk digunakan oleh agama lain.

50. Sudah cukup mantapkah akidah umat Islam? Sedangkan anak Kelantan dalam kawasan Nik Aziz juga murtad sekalipun seumur hidupnya membesar dibawah pentadbiran Kerajaan PAS!

51. Dalam kes DUMC, tidak ada satu demonstrasi yang dilakukan oleh PAS untuk menyatakan bangkangan mereka terhadap dakyah agama lain terhadap umat Islam.

52. Secara tiba-tiba aparat-aparat PAS ini mengatakan bahawa demonstrasi bukanlah jalan penyelesaian dan tidak membawa manfaat.

53. Sedangkan baru 3 bulan lepas semasa Demonstrasi Haram BERSIH 2.0, mereka menfatwakan demonstrasi itu sebagai halal hatta dengan mengambil fatwa bukan bersumber dari Quran dan Hadith tetapi dari Martin Luther King!!!

54. Sedangkan yang mengetuai demonstrasi itu adalah Ambiga yang merupakan pejuang IFC dan pro Murtad. PAS boleh berjihad bersama dengan golongan seperti ini hanya untuk ‘fair election’.

55. Tetapi dalam HIMPUN, mereka lari hanya kerana melihat kelibat Zulkifli Noordin seorang Muslim yang konsisten memperjuangkan isu Murtad. Alasan yang diberikan kerana HIMPUN anjuran NGO. Habis tu BERSIH?

56. Sudahlah tidak mahu hadir, keluarkan arahan pula supaya semua ahli-ahli PAS tidak hadir. Kurang-kurang MB Tan Sri Khalid Ibrahim kata, dia tak halang kakitangan kerajaan Selangor hadir atas kapasiti persendirian.

57. UMNO jauh lebih berani dari PAS apabila Pemuda UMNO Selangor umum akan hadir untuk sokong HIMPUN. Ini isu akidah. Sepatutnya tidak ada kompromi dan tidak bertapi-tapi. Tetapi PAS sudah jadi Parti Mak Nyah yang tidak berprinsip.

58. Malah PAS bukan sahaja mati pucuk dalam isu hudud dan murtad, malah sanggup memuja komunis yang mana negara-negara yang diperintah komunis ada yang Umat Islam di larang solat dan masjid ditukar ke kandang babi. PAS sanggup memuja mereka semata-mata untuk mencairkan rasa terima kasih rakyat terhadap UMNO dan Perikatan menyelamatkan Malaysia dari menjadi Negara Komunis.

59. Apabila pakar-pakar sejarah seperti Professor Khoo Kay Kim, Professor Ramlah Adam dan Professor Zainal Kling bersuara memberikan pandangan pakar mereka, mereka dikritik sebagai Professor kangkung, pensyarah upahan dan sebagainya. Malah yang hina dan perkecilkan mereka antaranya Mahfuz Omar yang berkelulusan terakhir SRP saja. Tidak ada pembelaan untuk mereka dan mahasiswa pembangkang seperti Solidaritari Mahasiswa dan GAMIS langsung tidak bersuara.

60. Tetapi apabila Sultan Selangor bertitah dgn tujuan melindungi akidah umat Islam Selangor yang mana baginda adalah ketuanya, maka Aziz Bari mempertikaikan titah baginda.

61. Sultan bertitah demi akidah umat Islam dan Professor kangkung Pakatan ini mempertikaikan baginda.

62. Sudah semestinya ini menyingung perasaan umat Islam dan laporan polis dilakukan.

63. Maka Aziz Bari pun disiasat oleh UIA. PAS terus memainkan isu ini dikampus-kampus kononnya Aziz Bari dianiaya. Demonstrasi boleh pula dilakukan! Dilakukan sehari sebelum HIMPUN pulak tu. Aziz Bari yang pertikai tindakan Sultan membela akidah umat Islam ini lebih layak diperjuangkan isunya oleh PAS berbanding gejala murtad. Dunia oh dunia....PAS semakin menghampiri ajal perjuangan Islamnya.

64. Aziz Bari disiasat dan digantung tugas bergaji penuh. Harus diingat, kalaulah Kerajaan campur tangan dalam hal ehwal UIA, Aziz Bari yang bekerja 20 tahun di UIA yang konsisten hentam kerajaan ini tidak sekali-kali akan mendapat kenaikan pangkat hingga ke tahap Professor. Sudah pasti dibekukan kerajaan di tangga DS 45 sampai mampus. Tetapi Aziz Bari bebas selama ini menikmati segala keistimewaan sekalipun menghentam kerajaan, para Perdana Menteri mahupun negarawan seperti Tun Dr Mahathir.

65. Aziz Bari disiasat dan sementara disiasat, diberikan ‘cuti’. Dia belum didapati bersalah. Tetapi PAS dan Pakatan cuba mencampuri siasatan UIA dengan mengenakan tekanan berupa hentaman di media-media dan demonstrasi.

66. Terus terang saya katakan, demonstrasi oleh Mahasiswa pada 21 Oktober 2011 GAGAL. Hanya setakat 700 orang yang hadir ikut Malaysiakini.

Hello bro! Time aku student dulu, isu Murtad Aisyah Bokhari, kami demonstrasi dari Universiti Malaya saja 500 orang! Takkan semua varsity Lembah Klang boleh kutip 700 ekor je?

67. Sebenarnya UIA dan Kerajaan bertindak sangat adil kepada pensyarah yang anti kerajaan seperti Aziz Bari ini.

68. Kita dapat melihat kezaliman PAS kepada Prof Zaki Abdul Muin, bekas Timbalan Dekan Fakulti Kejuruteraan UM (juga Naqib saya di UM ) yang meninggalkan jawatannya hanya semata-mata ingin membantu Kerajaan PAS Terengganu yang baru berkuasa setelah 1999.

69. Disebabkan kemenangan PAS merampas terengganu, dan mengekalkan kekuasaan di Kelantan pada pilihanraya 1999, dia diminta oleh PAS utk jadi Pengarah (CEO) Terengganu Advance Technical Institute (TATI), di sana beliau cuba bawa PAS yg ideal, tak korup, cuba jadikan TATI modul pembelajaran teknologi terbaik. Beliau melantik seorang bekas Pegawai Tinggi BPR (kini SPRM) sebagai Pengurus Besarnya untuk mengatasi serta menghindari masalah korupsi. Sayangnya, disangka panas sampai ke petang, tapi rupanya hujan di tengahari. Ada perselisihan di antara Prof dgn Harun Taib ketua Dewan Ulamak PAS dan merangkap exco pendidikan negeri.

70. Wang ehsan utk TATI, Prof Zaki enggan beri kepada kerajaan Terengganu sebab beliau nak beli barang-barang untuk TATI sedangkan Terengganu mahu menggunakan peruntukan wang ehsan untuk TATI itu bagi tujuan politik lain. Prof juga tak setuju mesin TATI digunakan utk print poster politik pada harga yg sgt rendah. Ada org hasut Harun Taib pecat pengurus besar ex BPR tu atas alasan kononnya dia tu SB (Special Branch Polis)! Cuba bayang, suspek saja, bukannya ada bukti. Kalau BN buat seperti itu, suspek saja kakitangan kerajaan sokong PAS, terus pecat, tidak kah ini satu kezaliman? Prof Zaki beri kata dua, kalau hendak pecat pengurus besar dia,pecat diri Prof Zaki sekali. PAS Terengganu beri notis 24 jam get lost dr TATI kepada Prof. Prof tidak dipanggil bicara pun.

71. Prof tinggalkan puncak kerjayanya di UM. Kalau beliau tinggal di UM, sudah tentu jadi dekan Fak. Kejuruteraan UM, diangkat jadi Majlis Tertinggi Universiti dan ada peluang jadi Naib Canselor UM. Tapi demi Islam, Prof tinggalkan UM dan pergi ke institusi lubuk macam TATI dan ditendang keluar seperti anjing kurap. Langsung tak fikir tentang sumbangannya selama ini untuk PAS. Langsung tidak difikirkan kebajikan Prof, anak2 serta isterinya. Macam ni ke Parti Islam? Jauh lagi korup dan zalim dari UMNO!

72. Aziz Bari harus bersyukur. Kita semua harus bersyukur tidak diperintah oleh PAS.

73. PAS adalah sebuah parti yang sedang menuju kehancuran. PAS akan mati kerana Penyakit Wahan. Iaitu cintakan dunia dan takutkan mati.

74. Marilah kita semua jauhi perpecahan yang dibawa PAS dan bersatu sebagai satu Ummah. Bersama dengan Jamaah Muslimin yang dipimpin oleh Ulil Amri yang sah, itulah kaedah sunnah. Berpisah walau sejengkal dengan pemerintah, kata Rasulullah Mati Jahiliyyah.

75. Dan buat PAS, takutlah kamu kepada kemurkaan Allah:

Wahai orang-orang yang beriman! Mengapa kamu memperkatakan apa yang kamu tidak melakukannya?

Amat besar kebenciannya di sisi Allah – kamu memperkatakan sesuatu yang kamu tidak melakukannya.As Soff:2-3

-Dr Rahman Kadir-

2 comments:

Anonymous said...

hukum perjuangan bn bagaimana pula.. dunia akhir zaman.. ulamak dihina.. kalau org kutuk bn. dah lama kne tanggkap.. adakah ini keadilan.. sapa pewaris nabi.. pemimpin bn.. jauh sama skali..

Anonymous said...

dah tak ada modal bernas lagi nak komen ? BN tak pernah mengaku sebagai pewaris nabi bongok... tapi ulama palsu yang mengaku sebagai tuhan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...