Sah! Guan Eng Disaman RM30 Juta Sebentar Tadi!

Sebentar tadi di Nibong Tebal, Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang, Dato' Zainal Abidin Bin Osman telah mengadakan sidang akhbar untuk menyaman Ketua Menteri, Lim Guan Eng diatas tohmahan liar beliau ke atas UMNO dengan menuduh sebagai penganjur demo haram di Pulau Pinang dan memfitnah UMNO sebagai dalang didalam insiden pejabat DAP dibakar di Georgetown.

UMNO Pulau Pinang sebelum ini telah memberikan ruang yang secukupnya untuk beliau menarik balik tohmahan dan tuduhan liarnya terhadap UMNO Pulau Pinang, namun beliau secara angkuh dan sombong telah menolak permintaan UMNO P.Pinang malah telah mencabar UMNO P.Pinang untuk mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Writ Saman dan Pernyataan Tuntutan terhadap Guan Eng sebanyak RM30 Juta telah dihantar melalui peguam Jahaberdeen & Co di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pagi ini. Turut disaman ialah Akhbar Suara Keadilan pemfitnah, Editor dan penulis artikel terbabit.

Dalam kes salahlaku pencabulan seks yang didakwa dilakukan oleh anaknya yang disiarkan oleh rakan-rakan blogger, tuduhan Guan Eng menuduh UMNO dan parti komponen BN lain sebagai dalang yang menyebarkan tuduhan ini amatlah dikesali.

Tok Non juga kesal dengan perangai buruk Guan Eng yang lebih suka ambil jalan populariti secara murahan dengan menuduh sembrono terhadap pihak lain dari menggunakan jalan terbaik membersihkan nama dan maruah keluarganya dengan membuat laporan polis atau menyaman blogger-bloger yang menyiarkan cerita ramas anaknya ini.

Akhir sekali, Tok Non ambil peluang tadi untuk menasihati Guan Eng untuk berhenti dari melemparkan tuduhan liar dan tohmahan terhadap lawan politiknya sekiranya beliau sendiri tidak suka orang lain melakukan perkara yang sama terhadap dirinya.


4 comments:

Anonymous said...

APAHAL SIKIT SANGAT SAMAN BIAWAK TU 30 JUTA JER?... KALAU NAK SAMAN.. SAMAN LAHH 300 JUTA BARU PUAS HATI!!!.. TAK KAN UMNO PUN NAK KENA AJAR BAB SAMAN MENYAMAN NI...

manBonda said...

saman je DAPig kimak tu..

Anonymous said...

hrap kes ni dimenangi oleh umno sebab barua apek ni suka main redah jer tuduh orang sana sini bila jadi apa2 yg tak elok...

pejuang hamas...

Anonymous said...

Dap ni memang tak boleh percaya..tengok di Kedah..menang 1 kerusi ja baru..kalu kerajaan Kedah nak buat perkara yg dia tak suka..lapor Dap pusat..puak PR pusat masuk campur urusan kerajaan Kedah..penyokong Pas Kedah pun dah muak dgn peel Dap ni..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...