Gambar-Gambar Geng V For Vendetta Di Dataran Merdeka. Apa Yang Mereka Nak Sebenarnya?

V for Vendetta ni cerita orang yang ditindas dan dizalimi serta akan membalas dendam.
A.S heran puak-puak ni, apa yang depa nak sebenarnya? Dimana yang mereka tertindas?
Dasar kufur nikmat dan tidak pernah mensyukuri dengan apa yang dikecapi sekarang.
Mereka ni nak bawak dakyah barat kat sini. Elok sangatlah tu.
Dah pandai main pakai topeng-topeng sekarang ni.
Semuanya konon atas nama kebebasan dan hak asasi manusia.







Orang yang memperjuangkan agama tak akan buat kerja macam ni..
Keceriaan pengunjung selepas menyaksikan pengiraan detik 12 malam sempena Tahun Baru 2012 di Dataran Merdeka sedikit terganggu apabila sekumpulan lelaki bertopeng dikesan berhampiran lokasi sambutan.

Kumpulan yang disertai kira-kira 100 orang itu dilihat melakukan beberapa aktiviti, dipercayai bagi memperjuangkan kebebasan berkumpul di negara ini.
Mereka bagaimanapun tidak mengganggu kira-kira 50,000 pengunjung yang hadir bagi menyaksikan konsert Ambang 2012 anjuran Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, bermula seawal 8 malam.
Anggota kumpulan itu ada yang memakai kemeja-T tertera tulisan 'Occupy Dataran' dan topeng yang beraspirasikan filem terkenal 'V For Vendetta' manakala sebahagian lagi berpakaian putih, yang dipercayai bermotifkan perjuangan agama.

Polis dapat mengawal keadaan sehingga semua pengunjung termasuk kumpulan terbabit bergerak meninggalkan Dataran Merdeka. - BERNAMA

3 comments:

Anonymous said...

pacik tu senyum je.. senyum ada makna tu

Anonymous said...

"Dimana yang mereka tertindas?"

Saya tak tau, tapi biarlah.. Sesiapa pun ada hak untuk bersuara. Kalau mereka rasa ditindas, memang patut mereka buat sesuatu..kalau saya ditindas, saya juga akan buat sesuatu. Tiada siapa tau apa/kenapa ditindas, hanya mereka yg ditindas blh faham (jd tak eloklah kita menilai seseorang tanpa mengenali seseorang tu, kan?)

Kalau tak setuju, blh bersuara. Asalkan dua-dua pihak tak bergaduh. Ini hak "rakyat". (abstrak jugak lah idea ini, tapi...blogger ada hak menulis, saya ada hak membaca dan menulis comment, asalkan tiada keganasan secara fizikal)

Saya tak setuju dengan V Merdeka, tapi saya boleh terima. Negara Malaysia ini...dah lebih 50 tahun, perlu faham apa tu "hormat" :)

Anonymous said...

Dah macam cosplay dah pulak. Lol siapa tak cukup budget atau stok habis, pakai mask printout. Siapa yg sempat dapat mask full, bolehlah bergaya dan minta puji depan kawan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...