Kebetulan Selangor & Kedah Yang Menarik!

DI ALOR SETAR KEDAH, ISU PEROBOHAN SURAU MADRASAH AS-SALIHIAH YANG DIWAKAFKAN BAKAL DIROBOHKAN BAGI BERI LALUAN UNTK PEMBINAAN PUSAT MEMBELI BELAH,

 DI SELANGOR TIDAK KURANG HEBATNYA DIMANA RUMAH TERES YANG DIWAKAFKAN KEPADA MAIS DALAM KEADAAN TERABAI DAN TIDAK TERJAGA.

 LEBIH MALANG LAGI, IA BAKAL MENGALAMI NASIB YANG SAMA DEMI UNTUK PEMBINAAN SEBUAH PANGSAPURI.

MENJAWAB LA HANGPA DISANA KERNA TERGAMAK PUAK PAKATAN 'MAIN'MAIN DENGAN HARTA WAKAF!.
BEGINILAH keadaan sebuah rumah teres yang didakwa rosak teruk selepas diwakafkan kepada MAIS di Desa Fahmi, Kapar, Klang semalam. 

 KLANG - Seorang doktor kecewa dengan Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) apabila 26 unit rumah teres dan sebuah banglo di Desa Fahmi, Kapar di sini yang diwakafkan kepada pihak berkuasa agama itu terbiar begitu sahaja sehingga mengalami kerosakan teruk.

 Lebih mengecewakan apabila MAIS didakwa bercadang merobohkan semua rumah teres yang tidak berpenghuni tersebut untuk didirikan sebuah pangsapuri kos sederhana di situ. Pewakaf, Dr. Kamarolzaman

Hajar (gambar kecil), 53, berkata, kesemua kediaman itu siap dibina di atas tanah seluas 0.6 hektar pada tahun 2000 dengan menggunakan perbelanjaan sendiri dan disewakan kepada golongan berpendapatan rendah sebanyak RM420 sebulan.

1 comment:

Anonymous said...

Selangor VS Kedah

PKR VS Pas

Khalid Barahim VS Azizal DolWi Tido

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...