Murahnya Yuran PASTI! Patutlah PTPTN Boleh Dihapuskan!


Aku tak mau banyak cakap aku nak puak PAS yang setia membontoti Anwar Ibrahim raja janji, aku desak korang hapuskan dulu yuran tadika PASTI seperti diatas.

 Bukannya banyak pun, takat sorang dekat RM5oo takkan tak boleh cover kot????

kalau PTPTN korang boleh janji untuk tukarkan kepada biasiswa kepada SEMUAAA PELAJAR IPT,
apalah sangat dengan yuran pelajar pasti yang tak berapa keratpun, berapa sen sangat kan?

Ada pecacai PAS nak komen??

4 comments:

Khairol said...

jika yuran PASTI mahal boleh hantar anak2 kat TABIKA ke... KEMAS ke... Pra-sekolah ke.. tetapi jika membuat pinjaman PTPTN bukan sahaja kena bayar duit yg di pinjam tetapi juga interest....

Tiada paksaan pun utk kita sebagai ibubapa menghantar anak2 kita ke PASTI...

ianya cuma satu pilihan kepada kita.. 2 orang anak saya saya hantar ke PASTI dan yurannya tiadalah semahal yg dipaparkan berbanding dengan ilmu yg mereka perolehi..

alhamdulillah anak2 saya pandai membaca doa, pandai menghafaz hadis seusia 4 dan 5 tahun...

Anonymous said...

tu den ckp diorg nie ckp x serupa bikin ,kena btg idung senyap..

klu caj sikit kat seklh..bukan men komplen...
skrg free dah sek krjaan,,nk ucap trma ksh pun berat mlut..

.

Anonymous said...

org pas kat atas tu tak faham bahwasanya setiap benda tu ada kosnya. Sekarang kos pembelajaran sek men & rendah dah ditanggung oleh kerajaan. Sedangkan PASTI pu tahu nak caj student, gitulah jugak universiti, ada kosnya, takkan nak bagi free semuanya.
Apa yg artikel ni just nak bagitau ialah sedangkan tadika pun ada caj & tak free, inikan pulak study kat u

Anonymous said...

orang pas kat atas tu mmg xguna otak...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...