Tu dia! Racist Melampau di SJKC. Sedia Kertas Ujian BM Dalam Bahasa Melayu Pun Kena Ugut!

Seorang guru wanita yang mengajar di sebuah sekolah rendah jenis kebangsaan Cina di Damansara di sini, mendakwa hidup dalam trauma dan ketakutan selepas diganggu serta diugut sekumpulan samseng yang dipercayai diupah ibu bapa pelajar yang tidak berpuas hati mangsa mengajar di sekolah berkenaan.

Menurut sumber, guru berkenaan yang berusia 40 tahun menerima lima ugutan sejak 10 April lalu dan ugutan terbaru diterima ketika berada di tempat letak kereta rumahnya, jam 10 pagi, Sabtu lalu.“Ketika kejadian itu, mangsa yang menuju keretanya dihampiri seorang lelaki tidak dikenali dan memarahinya kerana masih mengajar di sekolah itu walaupun beberapa kali diberi amaran supaya berpindah.“Lelaki terbabit yang juga orang sama mengganggunya sebelum ini mengugut dengan mengeluarkan perkataan ‘esok akan mati jika kau berdegil’ dan berpindah dari sekolah berkenaan,” katanya, semalam.

.Berikutan itu, mangsa membuat laporan di Balai Polis Damansara. Sumber berkata, sekumpulan samseng terbabit turut mengekori guru berkenaan ke mana saja mangsa pergi termasuk membuat gangguan di rumah pada waktu malam apabila pintu rumah diketuk berulang kali.

“Siri gangguan terhadap mangsa bermula selepas isu penggunaan bahasa Melayu di sekolah berkenaan ditimbulkan segelintir ibu bapa pelajar yang tidak sependapat dengan pentadbiran sekolah pada hujung tahun lalu.

.“Mangsa yang mengajar subjek Bahasa Melayu menyediakan kertas ujian pelajar dalam bahasa itu dan tindakan itu menyebabkan ibu bapa pelajar terbabit tidak berpuas hati.

“Mangsa yang tidak tahan dengan gangguan itu membuat laporan di Pejabat Pelajaran Daerah (PPD) Petaling Utama dan memohon untuk ditukarkan sekolah lain kerana bimbang berlaku perkara tidak diingini terhadapnya,” katanya.


A.S KATA MAKIN HARI MAKIN MELAMPAU PUAK ULTRA KIASU INI SAMPAIKAN SUBJEK BM HENDAK DISOAL DALAM BM PUN TAK DIBENARKAN.

MASIHKAH PECACAI PAKATAN MEMBUTAKAN MATA UNTUK MELIHAT APA AGENDA SEBENAR MEREKA YANG DIKUASAI OLEH DAP INI?

KERAJAAN PUN SERBA SALAH AKU TENGOK NAK HAPUSKAN SEKOLAH VERNAKULAR DIGANTIKAN DENGAN SEKOLAH WAWASAN SAMPAI KE HARI NI PUN TAK TERLAKSANA.

KERANA APA? KERANA TAK TAHAN DENGAN UGUTAN DONG ZHIONG LE TU!


Published with Blogger-droid v2.0.4

4 comments:

Anonymous said...

gila ke ujian bahasa melayu nak buat dalam bahasa cina..

WEI MANA SAMAD SAID NI MANA DIA PEJUANG BAHASA TU MANA MANA MANA PAS PKR

Anonymous said...

kena ajar bahasa malayu dalam bahsa cina, confirm markah pilih kasih dapat 0 bagi 50, dapat 50 bagi 100

raplajingga said...

Assalam tuan. Minta tlg pautkan blog saya di http://raplajingga-anakmamipenang.blogspot.com/
ta.

Anonymous said...

Mintak kerajaan HENTIKAN SEMUA BANTUAN KE SEKOLAH CINA BABI. Sekolah sebegini dan ibu bapa yang bersikap sepeti tertulis adalah biadap yang teramat kepada negara. Saya pembayar cukai dan tidak mahu cukai yang saya bayar digunakan untuk sekolah sekolah yang bersikap demikian.. Sial punya Cina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...