Kakak dan Awek Ni Peluh Ketiak! Awatnya?

Sepatutnya pihak penguatkuasa harus ambil tindakan tegas kepada si perokok-perokok tersebut bukannya dengan terus menghukum semua orang termasuk yang tak bersalah. 
Pertimbangan yang sewajarnya perlu ada dalam menangani insiden sebegini.


Naya rakyat Kedah. Akibat ketidakkecekapan kerajaan negeri memerintah dan membuat keputusan, ramai yang terseksa. Tambahan pula sekarang ni musim kemarau. 


Perkara kecil sebegini pun tak boleh nak 'handle' ka MBAS oii?


Ostad Zizan macam biasa akan pukui kata tak tau la..
Orang bawahan dia buat kerja penaya rakyat jelata..
Akai ada ka?
***************************

BEBERAPA  jurujual tiket bas terpaksa berkipas akibat kepanasan apabila pendingin hawa  tidak dipasang sepenuhnya di Terminal Bas Shahab Perdana, Alor Setar semalam. 

Terseksa kepanasan di terminal

ALOR SETAR - Pekerja kaunter tiket dan pelanggan Terminal Bas Shahab Perdana di sini mengeluh kerana terpaksa berurusan dalam keadaan panas dan berbahang gara-gara pendingin hawa tidak dihidupkan sejak sebulan lalu.

 Tinjauan mendapati, hanya satu daripada lima pendingin hawa di situ berfungsi, manakala selebihnya ditutup menyebabkan suasana ruang tertutup yang menempatkan 33 kaunter tiket panas. Beberapa pekerja kaunter tiket di situ mendakwa, empat pendingin hawa di situ tidak berfungsi sejak sebulan lalu selepas pihak Majlis Bandaraya Alor Setar (MBAS) membuat keputusan untuk tidak menghidupkannya atas alasan ada pekerja kaunter yang merokok.

 Seorang pekerja kaunter tiket, Nur Faizah Ahmad, 33, memberitahu, lebih 100 pekerja di situ 'terseksa' apabila terpaksa bekerja di kawasan tertutup dengan suasana panas, terutamanya pada waktu tengah hari.
-Kosmo

2 comments:

Anonymous said...

nak jimat eletrik kot

Anonymous said...

Aku bukan ahli PAS atau PKR yang nak dok pi sokong MPKS atau Azizan. Tapi aku sokong sangat bila ac tu dipotong sebab depa dok hisap rokok dalam pejabat langsung tak ambik peduli bila orang bagi arahan jangan merokok. Puak2 ni tak reti bahasa biak ketiak depa dok belengaih baru depa tau. Yang pompuan tu pulak habih tembakau jadi basah... tu la hampa tak mau tegok biak mamat hisap rokok. Sapa yang susah???

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...