[Bergambar] Mufti Saudi ini menangis teresak-esak... Mengapa?

Mufti Saudi menangis teresak-esak semasa bersiaran secara langsung dalam program TV apabila diajukan soalan dari rakyat Somalia:

"Adakah puasa saya diterima jika saya tidak bersahur dan berbuka puasa (Iftor)?"

Mufti berkenaan menangis kerana jiwanya tersentap dengan penderitaan yang dialami oleh rakyat Somalia sehinggakan tidak ada makanan untuk bersahur dan berbuka puasa.

Hati "mukmin" mana yang tidak tersentuh dengan soalan sedemikian.

Sedangkan kita bermewah-mewah dan berlazat-lazat dengan pelbagai juadah, di sana... nun di sana ada saudara kita umat islam yang menderita... tiada makan untuk bersahur, tiada makanan untuk berbuka puasa...

Ya Allah ... ampunkan dosa kami dan
kami memohon serta merayu kepadaMu berikanlah pertolongan Engkau kepada saudara-saudara kami di sana...

PENDERITAAN RAKYAT SOMALIA



















Tak malukah kita meminta syurgaNya sedangkan kita belum berusaha dan berdoa supaya diringankan bebanan & penderitaan yang dialami oleh saudara Islam kita di merata dunia?



Tidak terdetikkah rasa bersyukur diatas limpahan nikmat yang kita perolehi hidup di Malaysia bumi bertuah ini?

Buat pendokong tegar pakatan haram, insafilah dan muhasabahlah diri kalian..

2 comments:

robertocarlos said...

Memang tersentuh.. apatah lagi bagi kita rakyat malaysia yg hidup mewah makan berlebih setiap hari sedangkan ramai sahabat muslim kita masih mengais tanah mencari seteguk air atau ubi2 yang belum sempat dikorek orang. Ketika masih ada umat islam yg susah melarat, ada menteri di malaysia tinggal di hotel yang harga RM5000 semalam, PM belanja tunang anak sampai RM750ribu.. Mokhzani mampu beli pagani zonda RM1.2juta.. osu sukam main judi sampai lebir RM7juta..

robertocarlos said...

Ada pulak ADUN UMNO baru je sepenggal jadi aduk terus tukar merc E class, renovate rumah sampai RM500K.. hebat2 orang malaysia.. Dlm masa yg sama ada rakyat malaysia yg makan nasi lauk kicap, kutip kangkong liar tepi longkang. siput sawah pun rebus buat lauk walaupun beracun..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...