Siapa Bakal MB Johor Kalau Bukan Din Pudu? Hadi Awang Bikin Din Makan Hati

Wahh.. Siap buat penyerahan macam anak angkat lagi si Din ni..
Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengesahkan Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub yang dikatakan akan bertanding kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) di Johor pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), bukan calon Menteri Besar.-SH
Beria-ia je si Din ni balik bertanding di Johor dengan harapan yang cukup besar. Sekali Mr Presiden PAS boleh pula keluarkan stetment camtu yang bisa menghancurkan perasaan Din yang akan makan dalam.

PAS memang parti penuh retorik dan penuh dengan permainan politik dalaman yang kotor tapi tidak dapat kila lihat secara zahir. Angan-angan PAS begitu tinggi dengan berhasrat untuk menawan Johor  Tapi mereka taj sedar dalam diam, PAS terus diperanjingkan. Kerusi mereka brtanding di DUN Johor pun akan dikurangkan katanya.. Nizar juga harus dipersalahkan kerana telah beri satu malapetaka yang besar kepada pakatan haram di negeri Johor.

Korang baca petikan luahan penyokong PAS Johor di bawah:
Ana memang dekat dengan Johor. Sebab masa ayah ana kerja dulu, dia posting ke Johor. Sebab itu ana memang kenal sangat dengan FIIL orang Johor yang memang kuat dengan Raja. Mereka tak peduli, kalau sentuh sahaja Raja Johor, jawabnya – rakyat akan memberontak.
Ana dapat banyak sms rakan-rakan PAS di Johor yang menyifatkan Nizar sudah menyebabkan mereka susah dan pening. Susah nak terangkan kat orang kampung. Pening nak menjawab isu. Bila bab Nizar sahaja, orang Kampung naik angin satu badan. Habis semua mereka menyampah pada PAS.
PAS Johor kecewa kerana Nizar tak minta maaf dan cuba mencari jalan bertemu dengan Duli Tuanku. Minta ampun. Sembah minta maaf. Bukan sembah derhaka.
Katanya, Pas Johor membuat keputusan untuk bertanding di lapan kawasan Parlimen dan 28 kawasan DUN pada PRU13, berbanding sembilan Parlimen dan 33 DUN pada PRU 2008.
Pada PRU 2008, Pas Johor memenangi dua kerusi DUN iaitu di Maharani dan Sungai Abong. Kali ini nak menang satu pun belum tentu disebabkan ayat Nizar yang terlalu kurang ajar. -penyokongpas

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...