Gambar Penyanyi Wanita Melayu Peluk Anjing

Sebelum ini, kita pernah tengok gambar beberapa selebriti yang pegang anjing.

Dulu, ada gambar Adira pegang anjing, Nanu Baharudin pun pernah pegang anjing. Macam-macam pendapat yang kita baca tentang isu menyentuh anjing ni.

 Kali ini, Disiarkan pula gambar penyanyi R n B dan pop bergelar Nadhira yang memegang anjing pula. Kini, gambar selebriti ini tersebar pula di internet. Nadhira ni dikira penyanyi antarabangsa kot sebab dia kini bertapak di Australia.

 Nadhira adalah seorang penyanyi yang terkenal dengan lagu Rindu dan Tears Us Apart. -Sumber.


Nadhira

 p/s: Tobatlahum aku tak kenai pun penyanyi ni.. Hahaha
Kalu dah duduk Australia, boleh sesuka hati je main peluk-peluk anjing?
Kita kena bersangka baik.. Dia samak setiap kali lepas peluk Anjing

 Mengikut pandangan Mazhab Shafie, binatang anjing adalah termasuk dalam kategori najis mughallazah (najis berat). Kalau terkena air liur dan najisnya perlu disamak dengan air mutlak 7 kali dan sekali dengan air bercampur tanah. Menyentuh atau memegang anjing tidaklah berdosa atau menyalahi hukum Islam.

5 comments:

Anonymous said...

Inilah Mentaliti orang melayu yang perlu dibuang. Salah ke peluk anjing? Lepas peluk samak la. Saya ada kawan yang lebih warak daripada sesiapa yang saya kenal. Sembyg 5 waktu tak pernah putus (bukan sembahyang jumaah hari jumaat aje ye). Tapi bela anjing. Ada tempat di rumah yang anjing boleh masuk dan stok tanah liat sentiasa penuh utk dibuat samak. Tolong lah melayu, jgn pandai2 buat fatwa sendiri dan sebab mentaliti sebeginilah PAS boleh tipu org melayu dgn mengunakan agama. Pi belajar agama dulu baru nak post perkara sebegini.

Anak Seberang said...

Slm.
Trimq kasih atas komen sdr anon diatas.
Baca sampai habis entry aku scroll sampai ke bawah.
Ada aku kata salah?
Jgn riak kononnya ilmu kita tinggi dan perlekehkan org lain.

Tu kwn hang ada stok tanah liat banyak.
Mcmna pula penyanyi di atas ni?
Tu pasal aku ajak kita bersangka baik yg dia samak semula lps pegang anjing.

Hurm.. Jgn jd mcm puak pas yg slalu mengaku dialah paling bijak, dialah paling alim. Org lain semua xda ilmu. Hehe

Anonymous said...

bukan ke rumah kalau ada anjing tak dimasuki malaikat? pls respon!!

mat saje said...

Dasar bajet best komen anon diatas. Ni kes main baca tajuk je ni.
Memang dasar mcm puak hampas, bajet suruh org lain pi ngaji dulu mcm dia dah habis pandai.
A.S, aku sokong ko. Ko tak kate salah pun. Ko siap bgtau lg mazhab syafie lg.
Biarkan luncai terjun dgn labu2nya

Anonymous said...

apa tujuan posting ini????

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...