Video Panas: Wanita Penang Tunjuk FCUK Sambil Dukung Anak!


Aku tak berani nak tuduh samada pelaku laki bini samada cina ataupun melayu.

Ada yang kata cina, ada yang kata melayu, nanti aku silap sebut, tak syok pulak kan?

Daripada video, aku dengar berlaku di Sungai Dua, Penang.
Aku rasa dari gambar, ia berlaku di Sungai Dua bahagian Pulau kerana di sebelah Seberang Perai juga ada tempat bernama Sungai Dua. aku orang Penang pun rasa malu ada orang bila ada orang attitude macam ni.

Depa ni tak jumpa buku dengan ruas lagi, yang si laki tu pun sehebat mana nak tunjuk samseng ada hati nak jadi road bully. Kereta Naza Ria yang dipandu, rosak dibahagian bumper taklah seteruk mana sangat.

Namun, kita takda di tempat kejadian dan tak tahu apa yang berlaku sebelum itu, tak boleh buat sebarang spekulasi yang nak menyalahi mana-mana pihak.

Mungkin individu yang dalam kereta yang merakam video ini yang bersalah,
namun jalan penyelesaian sebegini bukanlah cara yang paling terbaik.
Selesaikanlah elok-elok dan berdiplomasi berunding elok-elok untuk cari jalan penyelesaian. Kalau mereka keluar dari dalam kereta mungkin tak jadi macam ini.
Dikhuatiri anak kecil itu besar nanti akan ikut jejak perangai makbapaknya itu.

Macamana 1 Malaysia PM Kita nak betul-betul 1 Malaysia jika masih ramai yang bersikap sebegini?

2 comments:

Anonymous said...

apa susah , kete yang kena ketuk dengan payung sampai retak cermin kereta mereka boleh membuat laporan polis , bukti video pun ada .. apapun bangsa mereka semestinya tindakan begini bukanlah daripada orang dengan akhlak yang baik

miasara said...

tak logik jugak kalau nak salahkan couple tu aje...kita taktau cerita sebenar...kalau fikir logik...apsal cina dalam kete tu taknak keluar...bukan tak boleh setel cara baik kat luar...yang malay couple tu pun tak mungkin kete kena sagat sikit dah terus keluar kereta mengamuk cam orang gila...mungkin keta cina tuh yang block depa...hon2 takmau berganjak....mana taukan..haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...