Wah!! Dalam Diam-Diam Cikgu Mala Dah jadi Presiden! Hebat Woo..

Ms Presiden Pendidik

Persatuan Gerakan Kebangkitan Pendidik Kebangsaan (Pendidik) mendesak kerajaan menghentikan tindakan tidak profesional, penganiayaan dan kezaliman kepada warga pendidik.
Presiden Pendidik Normala Sudirman berkata, wujud penyalahgunaan kuasa sewenang-wenangnya di peringkat Jabatan Negeri dan Pejabat Pelajaran Daerah (PPD) dan pentadbir sekolah iaitu pengetua dan guru besar.-Petikan dari haprakdaily
A.S nak kata, pertama sekali Cikgu Mala tak layak untuk menjadi 'wakil' kepada guru-guru kerana dia sekarang bukan lagi seorang cikgu memandangkan dia telah meletakkan jawatan kerana terlalu yakin untuk menjadi calon PAS di PRK Tenang yang lalu.

Memang muka tak malu dan gila jawatan Cikgu Mala ni.
Perjuangkan sesuatu yang songsang dan tak relevan. Di Malaysia ni dah ada macam-macam kesatuan dan pertubuhan membela kebajikan guru-guru seperti NUTP. tak perlulah Cikgu Mala nak buat kalut nak tunjuk pandai sangat tubuhkan persatuan yang 'bangang' macam ni.

Kementerian Pelajaran tidak pernah menganiaya ataupun bertindak zalim kepada guru-guru.
Kalau yang dipindahkan tempat mengajar sekalipun, cikgu itu adalah seorang yang sangat aktif dalam Pakatan termasuk ke hulu ke hilir memberi ceramah dan berkempen sakan sehingga mengabaikan tugas sebagai seorang guru, Ini merupakan satu tindakan tatatertib sebagai satu pengajaran.

Tak pernah pula ada kes setakat cikgu yang hanya menjadi penyokong biasa, hanya pi dengar ceramah pembohong pakatan,yang hanya berkunjung atau menerima tetamu pemimpin pakatan dikenakan hukuman tatatertib. Jangan nak temberanglah ye!!

Cikgu dizalimi? ni nak habaq mai, dalam banyak-banyak profesion dalam sektor awam, cikgulah yang paling banyak diberi keistimewaan. Aku bagi satu contoh sudahla kat Cikgu Mala ni.
Mana-mana cikgu yang naik gred ke 48 atau 52 masih boleh menjadi cikgu seperti biasa bukannya seperti penjawat awam lain yang mana jika gred naik, pangkat, tugas dan tanggungjawab akan semakin meningkat. Tak jadi Penolong Kanan atau Pengetua pun takpa. Nak apa lagi?

Tolong Cikgu Mala habaq mai, kot mana yang zalim? Kot mana yang tidak profesional?
Setiap tindakan tatatertib yang dilakukan bukan hanya dilakukan begitu sahaja sebaliknya 'pesalah' terbabit akan dipanggil untuk memberi keterangan dan tampil membela diri terlebih dahulu di Panel Jawatankuasa Tatatertib!

Cikgu Mala semasa sidang media semalam
Yang mana Pegawai di PPD, guru-guru. guru besar ataupun pengetua yang melakukan penyelewengan, kerajaan tak akan berkompromi sama sekali. Usaha membasmi rasuah memang sedia ada dalam kerajaan sekarang ini. Ini memang sudah tentu!!

Akhir sekali, cikgu Mala perlu kaji polisi kerajaan negeri pakatan terlebih dahulu. Pulau Pinang contohnya, Sebagaimana yang aku pernah bangkitkan (KLIK SINI), mana-mana pemohon jawatan untuk bekerja di bawah jabatan/agensi kerajaan negeri, akan disaring terlebih dahulu dan jika rekod menunjukkan nama ada ahli UMNO, maka secara automatik permohonan akan ditolak.

Di Pulau Pinang juga, mana-mana staff sedia ada yang aktif dalam politik terutamanya UMNO juga akan dipanggil menghadap untuk memberikan penjelasan dan disuruh meletakkan jawatan. Ni ke kebebasan yang pakatan haram jadah laungkan?
Piiirahhh Cikgu Mala!!

5 comments:

Anonymous said...

kalau tak makan lada mengapa terasa pedasnya.

Anonymous said...

MALA'un betul pompuan ni

Anonymous said...

Presiden....kah...kah...kah. Laki dia jadi First Man la yer, boleh bukak kedai jual MC banyak-banyak. Dah tak laku lebih baik jadi Presiden ada jawatan sikit, bolehlah balun duit derma karung dan duit sedekah dalam tin milo.

ahmad iskandar said...

Saudara, saya adalah seorng guru yang telah berkhidmat lebih 30 tahun. Terpaksa mohon pencen awal kerana tindakan yang sewenang-wenangnya menaikkan gred dan batal gred hanya alasan tersilap. Tapi saya tetap menyokongkerajaan, yang silapnya KPPM dan seluruh pegawai2 yang terlibat dalam proses nik pangkat. Kalau sya saman KPPM secara tak langsung akan bbitkan kerajaan Malaysia. Kalau mengutuk kerana kepentingn politik, itu bukn kerj saya. Saya hanya katakan yang benar. Saya lebih mklum p yang terjadi dn ketidak adilan dalam kes saya. Usaha telah say buat tpi KPM memang hanya tahu perah keringat tapi tak fikir kesan terhadap individu yang teraniaya di sebabkan kesalahan banyak pihak yang di tugasakan agar dapatjalankan tugas dengan baik. Renung2kan saudara ku. Salam

Anonymous said...

WAHAI PARA GURU DAH TAK DE LAGIKAH DARI RATUSAN RIBU GURU DIMALAYSIA YG MASIH BERKHIDMAT UNTUK DIJADIKAN PRESIDEN? KALAU DIPILIH DARI KALANGAN GURU SUDAH TENTU AKAN MEMPERJUANGKAN NASIB PARA GURU,KALAU DIPILIH DARI ORANG YG SUDAH TIDAH BERMINAT JADI GURU APAKAH ORANG SEMACAM NI BOLEH DIHARAPKAN??

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...