Anak Sungai Derhaka Menghina Orang India Yang Berdemo Membantah Guan Eng Siang Tadi??

Lebih 100 orang dari kaum India dari pelbagai NGO telah berkumpul di ruang lobi Komtar iaitu Pusat Pentadbiran Kerajaan Negeri Pulau Pinang petang tadi bagi membantah tindakan Guan Eng yang nyata sanggup mempolitikkan nyawa rakyat demi untuk mempopularkan dirinya sendiri secara murahan.


Syabas aku ucapkan kepada rakyat kaum india ini yang menyedari peri pentingnya mengapa AES dilaksanakan.

Lim Guan Eng ternyata seorang yang bongkak, sombong dan angkuh dengan pernah keluarkan kenyataan tak akan membenarkan perlaksanaan sistem AES dilaksanakan di Pulau Pinang dan mindanya tak pernah terbuka secara positif kewajaran diadakan sistem penguatkuasaan tersebut.

Ternyata kaum India sayangkan nyawa mereka dan rela AES dilaksanakan demi untuk mendidik pengguna jalanraya mematuhi undang-undang dan mengelakkan berlakunya kemalangan dan tragedi berdarah di jalanraya.

Dan yang pentingnya disini, kaum India dah muak dan benci dengan Guan Eng yang rasis serta berlagak seperti seorang diktator. Ini satu signal penolakan secara total dari kaum india terhadap kepimpinan Guan Eng di P.Pinang.




Wakil dari NGO-NGO terbabit telah menyerahkan memorandum membantah tindakan Ketua Menteri tersebut.












Gambar: Dhanyaraam
Lebih biadap lagi, ada blogger pencacai tegar pakatan iaitu Anak Sungai Derhaka yang sanggup membela keangkuhan Guan Eng Khalipah Al-Musibatun itu.

ASD seakan-akan bernada menghina kaum india dengan menimbulkan persoalan di entrynya berbunyi,
kaya sangatkah depa ini yang jelas bermaksud kaum India yang hadir ini seolah-olah orang miskin!

Ini suatu penghinaan yang keterlaluan dari ASD. Korang lihat juga komen-komen biadap di blog ASD yang pastinya datang dari pecacai pakatan yang rasis!

Dia ingat orang kaum india sekarang semuanya macam 30-40 tahun dahulu kot dan tak sedar bahawa diatas pemerintahan UMNO/BN yang bijak inilah, ramai kaum India yang sudah mampu hidup senang. Ramai kaum india sekarang terdiri dari doktor dan peguam serta bekerja di pelbagai sektor samada awam ataupun swasta dengan gaji yang lumayan.

Pada pendapat aku, kaum India bukannya hadir sebab masalah mereka mampu bayar saman AES atau tidak, tapi yang pentingnya mereka tidak mahu berlaku kematian di jalanraya!
Nyawa yang lebih penting melebihi segala-galanya untuk mereka!

Untuk penjelasan dan kupasan menarik dari seorang MP Umno berkenaan AES ini boleh baca di SINI

1 comment:

Anonymous said...

tanya india itu....berapa sen umno/bn bayar...!kalau tak di bayar orang yang resional tak buat kerja bodoh macam tu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...