Update; Filipina Ancam Hantar Tentera Ke Malaysia?

pic hiasan

Filipina Ancam Hantar Tentera - Senator Filipina !!!

Filipina Ancam hantar tentera ke Sabah Kerajaan Filipina mungkin berhak menghantar pasukan tenteranya ke Sabah untuk menjaga keselamatan rakyatnya yang didakwa didera dalam operasi keselamatan Malaysia di sana, menurut seorang senator Filipina hari ini.

Penyiar berita ABS-CBN dari Filipina melaporkan dalam lamannya semalam Senator Miriam Defensor-Santiago berkata pasukan tentera adalah dibenarkan untuk menyelamatkan rakyat mereka jika Malaysia tidak dapat menjamin keselamatan mereka walaupun undang-undang antarabangsa menghalang penggunaan tentera tersebut.

“Selagi boleh, kami mahu elak menggunakan tentera,” kata Santiago yang dipetik oleh ABS-CBN semalam.“Tetapi jika ini sikap Malaysia... maka kita hendaklah mendapatkan pengecualian,” kata bekas pengerusi jawatankuasa hal ehwal luar Senat Filipina itu, sambil menegaskan penggunaan tentera adalah jalan terakhir yang akan diambil Filipina.

Santiago juga mengecam Malaysia kerana menggunakan jet pejuang dan serangan udara untuk menghalau penceroboh Sulu di Lahad Datu pada minggu lepas dengan berkata:“Ia seperti menggunakan peluru berpandu Scud untuk membunuh lalat.”

Laporan juga mendakwa ekoran tindakan oleh pasukan keselamatan Malaysia yang menyerang penceroboh Sulu serta beberapa penganiayaan keatas warga Filipina juga mencetuskan rasa takut mereka yang tinggal berdekatan dengan kawasan konflik tersebut.

A.S KATA BANYAK CANTIK MUKA KORANG? RAKYAT KORANG MAI SERANG NEGARA ORANG,BUAT KACAU & BUNUH ANGGOTA KESELAMATAN MALAYSIA LAGI MAU BISING KA???

Published with Blogger-droid v2.0.8

7 comments:

ibnu sahdan said...

datang lah kalau berani?ingat kita orang takut ke dgn tentera filipina?orang filipina dtg nak cari kerja disini.tanyalah sendiri diorang nak balik ke tak?mengaku je la negara kamu tak mampu memberi pekerjaan pada rakyat sendiri.

Anonymous said...

CIS BEDEBAH EKAU !!!!!

DAHLAH RAKYAT EKAU SENDIRI HANYUT DATANG SINI SB NEGARA EKAU TU SEMEKIN, MEREMPAT DATANG NEGERI ORANG SINI CARI KEJE NAK MAKAN.....SIAP MOHON IC BAGAI..... DAH TU KUFUR NIKMAT PULAK. SESUKA JE BUAT FITNAH DAN NAK SERANG MSIA PULAK. BANYAAAKKKK HOODOOOH MUKA EKAUUU!!!!

SESENANG BUAT CERITA SEBAB DAH MALU DGN PENGGANAS EKAU TUUUU....

ISSSHHH.....AKU LEMPAR SQUD NANTI....

Anonymous said...

KALAU BEGITU, AMBIL BALIK RAKYAT KORANG. APA SUSAH. DATANG SABAH NI BIKIN KACAU KAMI RAKYAT SABAH SAJA. CELAKA PUNYA KERAJAAN FILIPINA!!!

Anonymous said...

Tentera Filipina nak mai Sabah..?? Pegi daaaa..... Tentera MILF & MNLF Sulu di Mindanao pun kau tk bule nak hapuskan, ada hati nak TEST tentera Malaysia....
Tk yah dok sibuk2 laaa.... ptuiiiihhh...!!

Anonymous said...

Senator Filipina ni bangang satu kepala dengan MP Umno Malaysia yang ada la nii,,,

Anonymous said...

Anon 6:11 PM kalau ada telor sebut je siapa MP Umno tu? Senang nak ajar masa PRU 13.
Apa-apa pun jangan jadi rakyat yang BACUL. Belum apa-apa dah gelabah satu macam...MANGKOK TAHI punya Anon 6:11 PM

Anonymous said...

Jet pejuang, scud dan lainnya itu Malaysia punya sukalah mau guna atau tidak, benda dah ada, apa dia orang susah hati. Itu baru bedilan salam perkenalan.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...