Implikasi harga kereta murah berdasarkan situasi di Jepun.. #PRpenipu


Ramai orang sibuk meminta harga kereta di malaysia diturunkan seperti mana yang terdapat di negara maju. Tetapi persoalan mampu kah orang malaysia sanggup menerima apa yang orang negara maju lakukan..

Di negara maju kereta terhad kepada 5 tahun .. Jadi adakah rakyat malaysia sanggup ini menerima polisi ini. Ini bermakna setiap 5 tahun kena beli kereta baru . Polisi ini perlu bagi mengelakkan lambakkan kereta di sesebuah negara.

Di malaysia orang yang kaya mesti pakai kereta mewah tetapi kalau di negara maju.. orang pakai kereta klasik adalah orang kaya kerana biasa lepas 5 tahun kereta akan dilupuskan.. tetapi jika hendak juga mengunakan kenderaan tersebut perlu membayar cukai atas pencemaran setiap tahun. cukai itu harga sama dengan harga sebuah kereta.

Jadi jika keadaan ini berlaku bermakna rakyat malaysia terus dibebankan dengan kos pinjaman setiap 5 tahun.. kalau itu yang rakyat malaysia mahu .. bermakna wajar harga kereta diturunkan.


Selain itu biasa kalau dijepun kereta lepas 5 tahun akan ditinggalkan di tepi jalan sahaja.. sebab sebagai penguna kereta kita perlu bayar kos untuk pelupusan kenderaan kita sendiri selepas 5 tahun... sbb itu kita nampak kereta jepun terpakai di hantar ke malaysia...kebanyak kereta itu di punggut di tepi jalan.

Kesimpulan apa yang perlu dilakukan oleh penduduk negara maju seperti jepun

1. Beli kereta harga murah
2. lepas 5 tahun takleh pakai kereta ada 2 pilihan lupuskan atau bayar cukai yang kos sama dgn harga kereta
3. jika hendak lupuskan kos tanggung sendiri.. biasa banyak kereta ditinggalkan ditepi jalan di jepun... yang kemudian dibawa ke malaysia...
4. beli kereta baru.. dan berhutang semula...


5 comments:

Anonymous said...

Informsi ini tidak benar sama sekali. Sila dapatkan maklumat sebenar dari org jepun sendiri atau kenalan di jepun.

Anonymous said...

Itu negara orang... tak perlu nk tiru... kita buat la polisi sendiri... ada masalah ke jika kita letak polisi 10 tahun instead of 5 tahun... jangan la buat kenyataan seolah2 ugutan seperti cukai melebihi harga kereta la or what so ever... guna lah akal untuk berbicara.. yang akan dpt merasa kebaikan penurunan harga kereta ini adalah org2 mcm anda juga..

Anonymous said...

bodoh punya admin

Anonymous said...

Penipu bengang! Aku tinggal di Jepun! Mana ada kereta ditinggal tepi jalan! Jangan tipu orang Malaysia!

Anonymous said...

Penipu! Aku tinggal di Jepun! Maklumat di atas semuanya tipu!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...