2 Beranak terbaru jadi YB dalam DAP dikesan..




Dalam pakatan haram, cukup sinonim dengan 2 beranak jadi Yang Berhormat dalam sesuatu masa. Ini menunjukkan parti tu depa yang punya. Orang lain tak boleh ramai-ramai jadi pemimpin, biar mereka anak beranak saja yang jadi.

Contoh mudah yang umum tahu, Anwar dan Izzah, Kit siang dan Guan Eng, Karpal Singh serta Gobind/Jagdeep Singh, Nik Aziz dan Nik Abduh dan baanyak lagi yang terkira. Sikap ini tak sihat kepada iklim politik negara.

Pertama kali dalam sejarah di Pahang. Dua wakil rakyat anak beranak menang dlm pilihanraya. Inilah yg terjadi kepada YB Leong Ngah Ngah dan anaknya YB Leong Yu Man. Mereka berdua menang atas tiket DAP pada PRU-13 lalu. Leong Ngah Ngah menang di kerusi DUN Tanah Rata dan anaknya mengambil alih kerusi tradisi beliau sejak lima penggal iaitu di DUN Triang Parlimen Bera.

Kini DAP ada Leong bersaudara untuk mencabar YB dua beranak yang lain. Ia juga bukti jelas betapa Kronisme dan nepotisme tidak dapat dipisahkan dalam pakatan haromm. Sikap bolot dan tamak jawatan juga jelas menebal dalam diri mereka.

1 comment:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...