Menteri Besar UMNO Manalah Yang 'Dibantai' KJ Ni?? @Khairykj



Steady KJ! Pemimpin muda penuh karisma. Kalau DS Najib tak lantik dalam kabinet lagi aku tak tau la..


MUNGKIN Kj tujukan kepada MB Terengganu ataupun satu kenyataan secara umum.

Secara peribadi, aku juga kurang bersetuju dengan kenyataan Datuk Seri Ahmad Said setelah sahaja selesai majlis angkat sumpah sebagai Menteri Besar mungkin mengejutkan banyak pihak.

 Ia nampak kenyataan yang penuh dendam. Kalau benar pun beliau ada nawaitu sebegitu, seharusnya tidak perlu nyatakan kepasa umum. Tetapi ia mungkin sesuatu perkara yang biasa bagi rakyat Terengganu sentiasa mengikuti perkembangan serta kenyataan MB Terengganu tersebut.

 "Development will continue as promised, nonetheless construction of affordable houses will not be built in the state constituencies we lost, we will build in the areas won by BN,"-Bernama

 Berhentilah dari mengeluarkan kenyataan dan melakukan tindakan yang jelas menggugat kewibawaan dan profesionalisma beliau sebagai Menteri Besar. Ni semua dijadikan peluru untuk pihak pembangkang hentam Umno BN.

Lainlah jika keadaan Terengganu seperti Pulau Pinang yang mana negeri itu diperintah DAP dan sebagai pengajaran jangan bantu kawasan majority cina yang tak undi BN langsung memang wajar diajar sebegitu rupa.

23 comments:

Anonymous said...

Lancau lah KJ..Kau mana pernah makan minum dengan rakyak miskin dan kelas rendah di warong-warong kecil. Tapi MB Terengganu sering bawa keluarga makan di warong-warong dan kedai kecil tanpa rasa kekok dan bertegur sapa rakyat yang ada disekelilingnya.
Masa Pak Lah Pak Mertua KJ jadi PM..KJ lebih PM dari PM...sendiri fikirlah Bro!!

Anonymous said...

Muka KJ lebih mirip penyamun dpd pemimpin UMNO.
Org yg terbukti jadi penyamun waktu Pak Mertua jadi PM pun UMNO nak simpan jugak.
Cerdik dan hebat berdebat tapi jika jiwa tidak MELAYU apa gunanya.
Macam mana la UMNO nak pulih sepenuhnya.

Anonymous said...

Aku tetap sokong dan setuju kata2 mat said. Penyokong pembangkang pun ada wakil masing2. So suruh wakil rakyat dorang la bekerja utk dorang. Kiranya mat said balas budi penyokong dia la. Apa korang fikir pembangkang tak buat camtu ke? Ini bukan balas dendam tapi mengoptimumkan kemajuan utk mereka yg setia. Korang tak nmpk2 lagi ke betapa tak gunanya pembangkang di negara ini? Wakil rakyat dorang buat apa? Politik 24jam..

Anonymous said...

KJ ooooi..dulu ko dan pak mentua ko yg naikkan minyak smp 2.90 seliter.
Ingat lg tak?

Anonymous said...

Anak seberang ni barua KJ kot? Dia ingat dia nak jadi ketua pemuda Bhgn NTebal nanti Kj bg fia apa2 jwtn le tu..

Pelan2 la Amir oii
Jgn duk prasan sgt la..

Anonymous said...

Kenapa suka melatah dengan kata2 Mat Said. Sy harap YB KJ perhalusi dulu akibat bila berbicara. Jangan pakai sedap cakap. Nanti orang menyampah kerana YB selalu melawan arus suara ramai. Sy nak perjelaskan disini bahawa rakyat sudah memilih calun2 tempatan ditempat mereka. YB di situ lah yang harus mengambil berat tentang kawasan nya kerana beliau yg dipercayai oleh pengundi tempatan yg boleh mewakili suara mereka dalam hal pembangunan, masalah dsbnya. Kalau mana2 wakil rakyat pembangkang yg menang dikawasan tersebut tetapi BN masih meletakkan orang mereka untuk berkhidmat, apa maknanya pertandingan? Sebab itu pengundi tak rasa apa2 perbezaan. YB KJ diharap tidak mengeruhkan UMNO dari dalam. Lebih baik membalas kenyataan pihak pembangkang yg menghemtam DSN dan UMNO daripada mengulas apa yg dasar MB UMNO nak buat ditempat mereka. Sy tunggu apa kata YB KJ tentang perhimpunan haram pihak pembangkang yg masih mengganggu emosi rakyat, terutama nya DSAI dan LKS. Suka diingatkan kepada YB KJ. awak UMNO bukan PR!!

Anonymous said...

Kau ni kj patut berambus dari umno..... Ko pi jilat anwar tu..... Kau ni perosak.... Macam babi....

Anonymous said...

Saya fikir Dato' Ahmad Said tak serius sangat tu. Ialah, barang baru keluar dari oven tentulah masih panas lagi. Lama-lama nanti sejuklah tu. Apa yang saya nak cadangkan di sini baik baki bagi kerajaan negeri maupun Persekutuan, apabila hendak membina rumah mampu milik, eloklah dibina di kawasan yang ramai penduduk Melayu supaya lebih ramai orang Melayu mampu mempunyai rumah sendiri dan terus mengekalkan adat dan budaya Melayu. Kalau dibina rumah-rumah mewah di kawasan penduduk Melayu, bayangkan siapa akan masuk dan orang Melayu akan dihalau keluar. Jangan luluskan pembinaan rumah yang melebihi harga RM300,000.00 dan keutamaan kepada penduduk asal perlu diberi perhatian utama.

Anonymous said...

Kimak KJ. We don`t need comments from you. You jagalah Rembau.

Jangan jadi opportunist, menangguk di air keruh.

Another Yuppie MB. Get lost.

Pergong akan datang you are going down!!!

Anonymous said...

Betullah Dato Ahmad Said tu. Priority kena ada. Tak perlu nak berdolak dalik. Majoriti sokong kerajaan.

Anonymous said...

sokong mb terengganu... toloak kj

AHMAD SAZALI said...

Rakyat sudah memilih wakil mereka yang mereka inginkan.Setiap wakil rakyat perlu menjadi wakil kepada kawasan yg memilih mereka begitu juga kawasan yang memilih mereka perlu menugaskan wakil rakyat yang terpilih tak kira dari pembangkang atau kerajaan yang terbentuk.Jangan nak berpolitik 24 jam sahaja tapi kerja malas.......

Abangpi said...

Dato Seri Ahmad bin Said adalah antara pemimpin UMNO yang jujur. Beliau tidak berselindung dalam kata-kata dan tindakannya. Beliau adalah seorang pemimpin yang bersih, beliau berani bersumpah bahawa beliau tidak mengamalkan rasuah.

Saya adalah seorang anak jati Terengganu yang merasa mendapat rahmat besar dari Allah yang telah menganugerahkan seorang pemimpin anak jati Terengganu yang begitu jujur dan amanah.

Asal usul beliau adalah dikalangan rakyat miskin Terengganu. Beliau tidak kekok berada dikalangan rakyat kebanyakan tanpa mengira fahaman politik dan rakyat berbilang fahaman politik juga selesa bersama beliau, suatu yang susah untuk dilihat hatta pada Dato Seri Haji Hadi Awang sendiri yang hanya selesa dikalangan penyokong PAS. Ini adalah kenyataan yang saya lihat dengan mata saya sendiri dan boleh di semak dengan rakyat Terengganu sendiri.

Saya bangga mempunyai Dato Seri Ahmad bin Said sebagai Menteri Besar Terengganu.

Anonymous said...

Kalau beginilah tahap mentality pemimpin BN.....hancur negara...bagus kawasan yg PR menang isytihar keluar malaysia....amacam

Anonymous said...

Sudahlah KJ nasib baik Said jadi MB kalau tak habis khazanah Trengganu ... dilunyai oleh Patrick Badawi. Biarlah Said uruskan negeri dia kau duduklah diam2 ... apa yang kau tahu mengenai Trengganu ... Said lebih tahu ... aku tak leh lupa pasal Hospital Pantai, Augusta, Kalimullah, jambatan bengkok, jual pasir ke Singapura ... macam2 lagi aku tak lupa dan aku bukan Melayu yg mudah lupa.

Anonymous said...

Beri susu dibalas dengan tuba.
Fikirlah apa yang baik.

Anonymous said...

BN pon patut ikot cara Mat Said tapi xyah lah wat announcement...tgk mcmana kat ngr pembangkang...sapa sokong bn atau mana2 kwsn bn mmg di anaktirikan...yg penting utk kali ini kurangkanla terhegeh2 nak tolong kaum piggy lagi...wa myk menci looo....skrg masa utk BN balas jasa pengundi / penyokong setia bn..

kj??? mangkok tuh cume nak raih perhatian jer...kot2 boleh jadi menteri..

Anonymous said...

Klu maanfaat sama rata dengan dun pembangkang, apa gunanya undi bn..?

Di negeri pembangkang dah lama guna konsep ini. BN je yg tak berubah. Sebab itu la kawasan Pr makin bertambah. Mereka nak bantuan dari kerajaan.

Anonymous said...

x salah Kj ckp mcm g2, cayalah KJ, standart arr org2 kita x leh di tegur n salah tune sikit ckp mcm2 jiwa muda KJ.huhh korg ni mmg xleh tgk melayu maju asyik nk memaki hamun org jer

Anonymous said...

gua rasa baik lu diam jer sebab bila lu sembang jer mesti bau taik ok kj

Anonymous said...

boleh caya ka sama ini KJ. Byk citer x cun yg rakyat dgr.Lebih2 lg dlm zaman Tun Dolah.

Anonymous said...

hahahaha, kj mengong. Projek e-tanah pun blom settle lagi.

Anonymous said...

Yes ini yg best ni mrk dah gaduh sesama sendiri, lps ni mrk akan gaduh lg besar lg.. Moga pru 14 akan dtg mrk tau lah nasib mrk.. Ini kalilah..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...