Rintihan Pemimpin Pkr P.Pinang Yang Mahukan TKM1 Jangan Jadi Pak Hangguk DAP Sahaja Tersebar..


RASYID PERLU 'CABAR' GUAN ENG ...
(Kita bukan bicara soal perkauman, tapi soal kepimpinan Melayu)

Dalam tempoh 6 tahun, P.Pinang mempunyai 3 TKM1. Sesuatu yang 'pelik.' Yang pasti ia menjurus soal kepimpinan Melayu. 

Ketua Menteri Lim Guan Eng telah membuktikan beliau cemerlang, standard kepimpinannya tinggi. Kepimpinan TKM1 sebelum ini, gagal bersaing dengan Guan Eng. Rasyid perlu membuktikan perlantikan beliau tepat. Meskipun tidak mempunyai rekod cemerlang dalam kepimpinan politik PKR, namun beliau perlu menggalas amanah ini sebaiknya. 

Rasyid perlu menjadi PEMANDU, bukannya PENUMPANG. Orang Melayu tidak mampu lagi melihat TKM1 dipaksa letak jawatan atau dipaksa menjadi Ahli Parlimen ! 
(Zul Mohamed)


3 comments:

Anonymous said...

Niсe work, happy tο have discoνered thiѕ blog on blogѕ list.
Thiѕ іѕ the type of contеnt that should be shаred around the іnternet.
It'd be awesome to see stuff like this on web 2.0 site list. Shame on the search engines for not ranking this blog higher. If you're intегested, please come аnd cоnsult my
web ѕite. Kudoѕ

Аlso visit my page ... backyard pizza oven

Anonymous said...

Saya sebagai anak P.Pinang ingin memaklumkan bahawa saya sendiri tidak pernah kenal dan dengar nama dia ni. Tiba2 muncul dan kerana undi cina hanya kepada PR maka dia pun menang kerusi DUN Pantai Jerjak. Secara peribadi saya katakan bahawa perlantikan dia sebagai TKM1 hanya untuk menunjukan yang DAP masih bukan parti yang anti melayu. Jika DAP khusus nya Lim Guan Eng iklas kenapa tidak lantik Ustaz DUN Sg Bakap menduduki kerusi tersebut atau sekurang kurangnya melantik Ustaz menduduki kerusi EXCO. Ustaz Moktar telah berjaya menawan DUN SG Bakap dengan menewaskan 2 jaguh UMNO Nibong Tebal. Pada PRU ke12 Ustaz menewas kan Dato Rashid yang mana ketika itu merupakan TKM dan pada PRU13 sekali lagi menewaskan orang kanan UMNO iaitu Naib Ketua Bahagian iaitu Fuad. Sebagai wakil PKR untuk 2 penggal maka seharusnya Ustaz Moktar diberi jawatan dalam kerajaan PR di P.Pinang. Ini tidak berlaku, DAP telah melantik 2 orang wakil PKR yang hanya baru mmenangi kerusi DUN untuk jawatan TKM serta EXCO. Nampak sangat yang DAP khususnya Guan Eng tidak suka pada mereka yang kuat agama dalam barisan kepimpinannya.

pengundi sg. bakap said...

Menarik untuk dikaji, DUN Pantai Jerjak ni majoriti Cina atau Melayu? Pelik la pulak bilamana Melayu jadi majoriti di DUN Pantai Jerjak sebab yang saya tau dulu DUN ni majoriti cina.

Kalau majoriti cina dan depa sokong calon PKR yang diletakkan walaupun berbangsa Melayu, bagaimana kita nak harap calon YB yang menang tu akan tidak menuruti kehendak org cina yang pilih dia jadi YB?

Harap Hasnon tak ikut atau akur kehendak Cina DAP, sila jadi lantang dalam perjuangkan hak-hak orang Melayu dan Islam di Penang.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...