Tian Chua Berbaju Melayu, Bersongkok dalam masjid dimajlis Israq Mikraj


Gambar yang dirakamkan semasa Tian Chua Bersama penduduk-penduduk kampung di ceramah Israk dan Mikraj Masjid saidina Ali Kg Padang Balang , Setapak KL. Suatu sandiwara yang cukup hebat.

DAh lama kita berdoa moga puak puak ni dapat hidayah. Tapi yang jelasnya sampai la ni tadak sekor pun pemimpin kapir pakatan peluk Islam.
Ikhlaskah mereka??

Apa bezanya dengan Lee Kuan Yew bersongkok masuk kampung melayu??



10 comments:

Anonymous said...

Dia tahu melayu muslim cepat lemah bila tgk org bukan Islam pakai songkok. Dia tau inilah kryptonite pelemah akal melayu muslim.

Baca sini..

http://www.satuhala.blogspot.com/2013/04/menunggang-kryptonite-minda-muslim.html

Anonymous said...

ada jugak dia nk pi masjid xkira la apa niat dia pun..dari yg melayu sah2 islam ni..nk nmpk pi solat jumaat pun payah apatah lagi nk dengar kuliah ..apa cer...

Anonymous said...

Sperti Kopi cap masjid . kicap cap unta , rempah cap tarbus dll sampai Melayu kena tipu.

Agus said...

Ada pemimpin Melayu pakai baju merah ang ang tapi cina tetap cina dgn identiti.

Anonymous said...

sejak bila babi chua ni berpura2..kesian islam melayu pembangkang diperbodohkan..

Anonymous said...

Balik rumah,buang baju melayu dan songkok terus makan sup babi. Apa raa puak2 PAS ni,otak letak kat lobang jamban. Cina lahanat ni dah berapa kali bodohkan melayu tapi juak2 pakatan harami ni langsung tak sedar.

Anonymous said...

Melayu nie bangsa lain puji sikit je dah longlai satu badan...apatah lagi kalau si cina nie pakai baju melayu mcm dia...satu penghormatan tak terhingga la pada melayu2 nie...mcm mat salleh pakai baju melayu..alaa.. cam si bronson kawan gay tony fernandez...kira mcm satu penghormatan tak terhingga...kalau la melayu nie tau hakikat sebenarnya satu penghinaan sbb si cina yg pakai nie seolah2 menganggap melayu patut bangga sbb bangsa aku sanggup pakai baju mcm ko walaupun baju bangsa aku lebih mulia drp ko...mentaliti org2 melayu secara tak langsung mengesahkan yg bangsa melayu nie bangga dgn bangsa cina sbb sanggup pakai baju bangsa aku...berbeza dgn PM kita yg sanggup pakai baju merah cina...aku berani ckp yg komunis2 tu ketawa dlm hati sbb janggal benar org2 melayu nie pakai baju kung fu diorang tapi nak bodek punya pasal sanggup hinakan diri pakai baju tu...mcm la org melayu pakai kot blazer dgn tali leher...walaupun sebijik mcm lembu tapi sebab imej western mcm tu kita pun bangga ler tiru depa walaupun mat salleh nie mcm tergelak dlm hati bangsa yg mundur drp aku perasan mcm aku bila pakai baju aku...apa yg aku nak tekankan kt sini ialah melayu skrg dah sakit luar dalam...jati diri tu dah takde...ko tanya la sapa2 pasal adat istiadat kita, budaya dan bahasa kita...dulu bukan main mat salleh kena belajar bahasa melayu...org2 cina kena tau adat budaya melayu baru boleh kawan dgn melayu...skrg melayu ckp dgn cina pun ada yg terpaksa ikut pelat cina sbb takut depa tak paham bahasa melayu...budaya adat kita termasuk la jati diri kita sebagai org2 melayu dah takde lagi lebih2 lagi dekat golongan so called "bangsawan" aka pak2 menteri kita (bukan semua tapi sebahagian besar drp diorang tu)mana la ada jati diri lagi...semoden2 Tun Mahathir pun at least dia tau asal usul sejarah org2 melayu...jati diri melayu dia masih tebal. Sebab tu ler bila pendapat dia smpai dekat generasi2 yg luar je melayu dalam entah apa mende...selalu diorang gagal nak faham inti pati pendapat org2 veteran nie...senang cerita korang tunggu ler si Khairi jadi PM besok...jgn la terkejut kalau dia ckp kt anak cucu kita besok yg melayu zaman diorang nanti nie bangsa campuran cina dan india sbb masa sejarah melaka dulu melayu asal byk kawen dgn bangsa depa2 tu...dia sendiri pun tak serupa melayu aku nengok...

Anonymous said...

Dia tahu puak2 PAS dan PKR Melayu mudah ditipu.Dia bagi sikit belanja buat makan minum terus je cair dan cakap cina songsai tu lebih drp Melayu UMNO dan terus undi Cina wlpun akhirnya mereka juga turut kalah.Itulah akhirnya nasib Melayu PKR dan PAS ni juga tergadai sama...Sampai bila pun akan terus dipulas tengkuk dek Cina PKR dan DAP.Malang sungguh lebai2 di surau/masjid tu.Entah duit apa...yg dia belanja.Berkat kah kenduri tu????

anak melayu said...

"Biar la dia nak pi masjid xkira apa niat dia pun?" ... ini statement dh gila ke atau statement RBA ni? bodoh semacam je ...

Anonymous said...

Anal Ebrehem dah tolong mandikan hadas besar kat dia tak sebelum dia masuk masjid?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...