Alhamdulillah, Bekas ADUN GERAKAN memeluk ISLAM. ADUN/MP DAP bila lagi?

Alhamdulillah, hidayah hadir dengan izin Allah ke atas mana mana hambaNya yang diinginkan. Tanpa perlu beretorik dan bermain wayang ke sana ke sini untuk menunjukkan 'keIslaman' mereka, tanpa perlu keluar masuk masjid untuk menunjukkan mereka kononnya mesra Islam, bekas ADUN kawasan Teratai di selangor dari parti Gerakan ini memeluk Islam dengan kerelaan hati beliau. Tanpa dihebohkan oleh sesiapapun sebelum ini.

Cuba teka?Kenalkah anda siapa yang bergambar bersama Ustaz Zamri Zainal Abidin yang berbaju biru ini.Inilah bekas YB Yap Soo Sun, bekas ADUN Teratai yang telah setahun memeluk Islam. 

Beliau ditemui di ceramah Maulidur Rasul di Masjid Mustaqimah, Cheras Indah.Alhamdulillah beliau dikurniakan hidayah oleh Allah S.W.T

Sumber : FB Ustaz Zamri Zainal Abidin
A.S masih menantikan walaupun seorang adun  atau bekas wakil rakyat DAP memeluk Islam dan sehingga kesaat ini seekor pun takde. Anda nampak tak apa yang aku fikirkan?

2 comments:

QalamQabut said...

Dengar kata Guan Eng dah dekat2 nak masuk Islam lepas PRU haritu. Tapi sebab Asnah Hashim calon PAS Bayan Lepas dah gatal sangat2 mulut bukak rahsia hajat besar Guan Eng ni, aku rasa Guan Eng dah tersontot kot bila dah dihebohkan macam tu.

Orang betina PAS ni memang tak pandai nak fikir, pandai setakat nak menghebohkan diri saja. Frust menonggeng N.Ajis yang dok terbiah Guan Eng dan Karpal sekian lama.

Xpas said...

Alhamdulillah !
Jgnlah mati kalau tak Islam, sgtlah berat di Akhirat nanti.
Kpd yg belum Islam, moga terbuka hati dan minda utk menerima dan menganut Islam sebelum kematian dtg menjemput. Berfikirlah dgn fikiran terbuka manakah yg benar, Tuhan yg Esa, Yg Maha Berkuasa, atau tuhan tuhan yg berbilang bilang.
Kpd yg dah Islam, pertingkatkan ilmu, teguhkan iman, ikhlaskan amalan, moga sampai ke derjat taqwa yg dijanjikan Syurga oleh Allah swt.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...