Kurang Ajar. Ahli Parlimen Dikritik Kerana Angkat Sumpah Guna Al-Quran!


SYDNEY 3 Julai - Anggota Parlimen Chifley yang beragama Islam, Ed Husic mempertahankan tindakannya mengangkat sumpah jawatan Kabinet Australia dengan menjunjung al-Quran.

Ed daripada Parti Buruh merupakan wakil rakyat pertama beragama Islam dikritik hebat oleh rakyat Australia dalam media-media sosial kerana tindakannya itu.

Beliau yang merupakan anak kepada migran Bosnia yang menetap di Australia berkata, beliau faham kebimbangan yang dilahirkan oleh beberapa pihak, namun keputusannya jelas dan mudah iaitu berdasarkan agama yang dianutinya.

''Saya tidak mahu mengangkat sumpah jawatan tanpa berasaskan agama dan dengan menjunjung al-Quran mengukuhkan komitmen saya kepada negara dan rakyat.

''Tidak mungkin saya akan mengangkat sumpah jawatan menggunakan kitab Injil dan saya tidak mahu mengucapkan ikrar,'' katanya.

Ed mengangkat sumpah jawatan sebagai Setiausaha Parlimen di Jabatan Perdana Menteri dan Setiausaha Parlimen Kementerian Jalur Lebar di hadapan Ketua Gabenor, Quentin Bryce pada Isnin lalu.

Selepas majlis tersebut, akaun Ed di laman web Facebook dipenuhi pos-pos yang marah dengan tindakannya menjunjung al-Quran ketika majlis angkat sumpah jawatan tersebut.

Pemimpin parti pembangkang, Tony Abbott berkata, rakyat perlu menghormati pilihan Ed.

''Saya menghormati keputusannya. Rakyat Australia juga perlu berbuat demikian,'' katanya. - AGENSi

A.S NAK TANYA, BANG NON ANGKAT SUMPAH BARU BARU INI GUNA
AL QURAN TAK? BUKAN APA, BILA DISURUH BERSUMPAH LAKNAT UNTUK MENAFIKAN KERJA TERKUTUKNYA BERSAMA SAIFUL DAN CHINADOLL, 1001ALASAN YANG DIBERI UNTUK MENGELAK..

4 comments:

Anonymous said...

Anak Haram Seberang,,hang ni faham tak angkat sumpah ni?kalau dah bangang ,jangan la tunjuk bangang hang kat orang,walaupun jadi pecacai,,

Anonymous said...

bang non tidak angkat sumpah..dia cuma angkat burit

Anonymous said...

dengan cina doll bang non angkat burit tetapi denga saiful dia angkat bontot

Anonymous said...

anon di atas tu panas jubo le bila org cakap pasal sumpah. bila tension. terus maki hamun org. itulah tipikal penganut dapig.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...