Malaysia kena tiru Indon dalam bab ni..


Aku tertarik mendengar ulasan YB Shabery Chik berhubung memasang bendera Malaysia di rumah dan bangunan. Beliau berkata untuk menjadikan peraturan dan undang undang bagi menwajibkan pemilik rumah dan bangunan memasang bendera di hari kemerdekaan perlu kajian mendalam.

Pandangan aku. Kalau kita mahu rakyat Malaysia menjadi warganegara yang taat pada negara tidak perlu lagi membuat kajian dalam hal kewajiban memasang bendera.

Indonesia telah berjaya mendisplinkan rakyatnya sejak mereka merdeka dalam menwajibkan rakyatnya mengebarkan bendera semasa menyambut hari kemerdekaan kerana ialah telah menjadikan peraturan amalan tersebut.Siapa yang engkar akan di denda.

5 comments:

Lesung Besi said...

LB sokong 100%.. Beginilah nak disiplin kan rakyat.

Anonymous said...

Aku tak salahkan orang2 yang tidak mahu mengibarkan bendera menjelang hari ulang tahun kemerdekaan. Yang silap besar dalam hal ini adalah pihak kerajaan yang menganjurkan pemberian bendera percuma setiap tahun. Harapan ku...hentikan amalan ini.

Labu8455 said...

Setuju kalau diwajibkan tapi kena tunggu hingga Ah JibGor dapat kelulusan dari kaum Cina dulu lah sebelum dapat dilaksanakan...

Anonymous said...

Indon kepala ko!!!!
Susah payah pejuang2 negaraku memerdekakan indonesia,
Ko pulak yg bkn siapa2,sebut nama negaraku dgn suka2.
Hapus post ko ni, slma ko blm bs menulis nama negaraku dgn baik, yaitu INDONESIA!!!!!
ko tk suka bangsa ko dihina kn?,begitu jg dgn aku!

Anonymous said...

alaaaa kalo indon mmh indon....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...