Wajib baca dan renungkan. 'Kejayaan' Pemerintahan Najib Razak??


1. Di zaman pemerintahan Najib, budak Cina simbah surau dengan cat merah cukup diselesaikan dengan permintaan maaf tetapi budak melayu yang bakar pintu gereja di Ulu Klang kena tindakan penjara beberapa tahun.

2. Di zaman pemerintahan Najib, Namewee hina agama Islam dengan main-mainkan azan dan juga main-mainkan lagu negaraku tiada tindakan diambil malahan Najib jadikan dia sebagai ikon 1Malaysia.

3. Di zaman pemerintahan Najib, budak cina bernama Alvin dan Vivian hina agama Islam dilepaskan dengan jaminan dan boleh bebas tetapi budak melayu yang pukul budak cina yang hina Islam bakal berdepan dengan hukuman berat iaitu hukuman mati.

4. Di zaman pemerintahan Najib, guru cina di Johor hina orang melayu dengan perkataan bodoh tidak dikenakan apa-apa tindakan walaupun report polis telah dibuat oleh penjaga murid melayu di sekolah tersebut tetapi Guru besar sekolah berdepan dengan siasatan kerana menyediakan bilik persalinan sebagai tempat makan sementara kerja ubah-suai kantin siap.

5. Di zaman pemerintahan Najib, filem cina berjudul The New Village yang mengangkat martabat cina komunis yang konon membebaskan negara ini dari kezaliman British telah diluluskan oleh Finas tetapi filem yang mengangkat martabat melayu Tanda Putra tidak diluluskan bertahun lama.

6. Di zaman pemerintahan Najib, ISA dihapuskan dan kesannya ahli politik semakin berani dan semakin melampau buat kacau bilau dalam negara ini.

7. Di zaman pemerintahan Najib, Akta Pencegahan Jenayah dihapuskan dan pelbagai akta yang berkaitan dengan keamanan negara dihapuskan demi menyenangkan hati pembangkang dan akhirnya tengoklah kejadian tembak mati makin mendadak akhir-akhir ini.

8. Di zaman pemerintahan Najib, Najib mencuba nasib negara ini dengan join TPP yang beri keuntungan kepada Amerika.

9. Di zaman pemerintahan Najib, Najib telah rosakkan rakyat negara ini dengan pemberian duit.

10. Di zaman pemerintahan Najib, EC (Suruhanjaya Pilihanraya) dipaksa letak bawah parlimen.

11. Di zaman pemerintahan Najib, melayu rasa sangat sakit hati berbanding bawah pemerintahan Pak Lah.

12. Di zaman pemerintahan Najib, cina dan india merasa mereka patut dapat hak sama rata dari segi agama dengan tuan tanahair ini iaitu melayu.

13. Di zaman pemerintahan Najib, cina secara terbuka dalam PRU-13 menunjukkan mereka mahu kuasa pemerintahan negara ini selepas kuasa ekonomi berada kukuh dalam genggaman mereka.

14. Di zaman pemerintahan Najib, projek GLC untuk syarikat bumiputera seperti perkhidmatan internet di sekolah-sekolah seluruh negara diserahkan kepada syarikat cina, YTL dimana sebelum ini diurus dua syarikat bumiputera iaitu JARING dan TM.

15. Di zaman pemerintahan Najib, apa lagi bakal berlaku.....

16. Di zaman pemerintahan Najib, ada lagikah kes orang islam-melayu akan dipijak-pijak....

17. Di zaman pemerintahan Najib, adakah islam akan jadi layu...

18. Di zaman pemerintahan Najib, adakah cina akan semakin kukuh cengkaman keatas negara ini...

19. Di zaman pemerintahan Najib, adakah penasihat-penasihat Najib akan terus memperbodohkan Najib dengan pelbagai mimpi india..

20. Di zaman pemerintahan Najib, apa lagi......-Jay Naz


Bagi A.S, pula, Untuk berlaku adil kita harus melihat dari sudut positif juga. aku nak bagi pandangan, tidak semua manusia itu sempurna 100%, begitu juga dengan pemimpin. Tidak semua pemimpin itu sempurna 100%, ada kelebihan dan ada kelemahan. 


bagi aku DS Najib merupakan pemimpin yang berwibawa/berjiwa rakyat. sepanjang pemerintahan beliau banyak transformasi yang dilaksanakan untuk rakyat dan negara. melalui gagasan 1malaysia 'rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan' merupakan satu harapan dan iltizam beliau untuk rakyat dan negara. harapan ini direalisasikan melalui program tranfoemasi dalam bidang ekonomi dan politik (NKRA, GTP, ETP). 

Gagasan yang berteraskan nilai-nilai penting yang mampu memupuk perpaduan di kalangan rakyat malaysia berbilang kaum. Apakah itu bukan satu kejayaan beliau? setakat ini kita melihat beliau telah memperuntukan bajet yang besar (bajet 2012/2013), beliau hanya mengambil masa lebih kurang 4/5 tahun sahaja. Kita mengambil contoh parti lain seperti PAS selama 23 tahun perintah kelantan tidak membawa sebarang kemajuan untuk rakyat kelantan.

kalau nak dikira kes jenayah, sejak dulu lagi pelbagai kes jenayah telah berlaku. Yang pasti kes jenayah ini berlaku secara meluas ketika pentadbiran DS Najib, mungkin ada sabotaj disebaliknya. sekarang ini ramai yang hendak menjatuhkan orang lain, termasuk pemimpin dengan pelbagai cara, 

biar rakyat melihat kepimpinan DS Najib nampak lemah sehingga tidak mampu membendung kes jenayah yang semakin merebak. Sudah pasti memberi gambaran imej ds najib tercalar dengan mudah, rakyat pun ikut memberontak dan menyalahkan kerajaan kerana tidak mampu membendung gejala ini. 

Sebenarnya banyak lagi kebaikan dan kelebihan sebenar yang telah dibawa oleh ds najib cuma akhir akhir ini pasca Pru13 mata rakyat lebih tertumpu yang negatif sahaja.Biasalah resmi manusia, 1,000 kebaikan yang diberi, 1 keburukan juga yang dicari.

Wallahualam..

6 comments:

Anonymous said...

Banyak kemusnahan yang dilakukan oleh Ah Gib Ghor yang mendatangkan kesan maha hebat kepada kesucian agama, bangsa Melayu dan Negara Malaysia.

So Ah Jib Ghor juga banyak melakukan yang baik baik untuk kita!


Persoalannya sekarang adakah kebaikan kebaikannya dapat mencucikan dan 'repair' kerosakan kerosakan besar yang dilakukannya?

Juga keberanian menghina Islam dan orang Melayu yang melampau lampau berleluasa di zaman Ah Jib Ghor!

Jadi kalau Ah Jib Ghor benar benar berjiwa besar, serahkan tampuk kepimpinan Negara dan UMNO kepada pemimpin yang benar benar berani, berjiwa Islam dan Melayu!

Anonymous said...

Kita tengok PAU Oktober nanti berjaya tak bawa perubahan.......

Anonymous said...

perengan no 6. nilah yang najib terlalu bodoh ...apa yang dia fikirkan sehingga hapuskankan isa agak2 la najib kalupun nak pikat hati si cina sekarang dah padan muka najib...kalau zaman Tun mesti tak jadi macam ni....aku syorkan najib letak ja jawatan...makain hari makin tak keruan dah...napa tak hapuskan sekolah venakular ye najib???satu persoalan yang tidak dapat di jawab oleh najib?hapus je sekolah venakular maka hapuslah pengundi cina pada beliau....

Anonymous said...

suatu ketika dulu semasa pru 13 lim kau sial gunakan rambut bininya dengan mencukur habis dan menjadi botok untuk menarik simpati puak cibaibeng ...

sekarang ah jib gong gunakan air mata rosmah untuk menarik simpati perwakilan umno dari membuang ah jib gong dari persada tahta umno ...

ah kak ros ... aku pun ada sajak untuk kak ros ...

jangan sesekali kita memperjudikan masa depan kita ...
kepada pemimpin melayu yang lembik dan lemau ...
kepada pemimpin melayu yang mengutamakan cibaibeng dan keling pariah ...
kepada pemimpin melayu yang lebih bangga memukul gong cina dari gendang silat melayu ...
kepada pemimpin melayu yang berangan-angan menari will will pada hari taipusam ...

wahai rakan dan taulan ...
fikirkanlah masak-masak ...
kerosakan dan kemusnahan yang telah dibuat oleh pemimpin ini ...
Ordinan Darurat dicabut buang ...
ISA diwafatkan ...
APA dibentang bagi menjadikan PDRM sekadar faslitator pada perhimpunan haram ...
sehingga tiada lagi kekuatan PDRM ...

Wahai rakan dan taulan ...
fikirkan masak-masak sebelum mengekalkan pimpinan melayu yang singkat akal fikirnya ...
yang bersedia dengan yakin menandatangani TPPA ... yang akan membuat negara ini dijajah semula oleh kaum kapitalis ...
yang akan membuat anak cucu kita persoalkan kenapa tidak dibuang pemimpin yang tidak berguna itu ...
wahai pahlawan teruskan perjuangan singkirkan mereka yang singkat akal fikirnya ...
ayuh bertindak sebelum semuanya terlambat ...
ini semua untuk kita dan generasi mendatang ...
kerana kita sudah tiada masa lagi ...
yang menjaga aman negara ...

sesejuk mata memandang said...

Kini Pak LAh tersenyum dan berkata 'aku tidak lagi keseorangan'

Anonymous said...

tolonglah bertindak seperti org yg bertelur ah jib oii!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...