6 Motif Utama Serangan USA terhadap Syria yang perlu diketahui..


MOTIF SESUNGGUHNYA SERANGAN AMERIKA KE SURIADAN PESAN PIMPINAN TERTINGGI FSA KEPADA MUJAHIDIN

Serangan Amerika dan sekutunya ke Suria sepertinya tinggal mencari tanggal main yang tepat. Kedatangan Amerika kali ini bagai tamu tak diundang, tamu yang tak tahu malu.

Setelah rakyat Suria putus asa dari bantuan PBB, Liga Arab, dan yang lainnya. Kini mereka hanya menggantungkan harapan kepada Allah Ta'ala semata, kemudian kepada ummat Islam yang memiliki solidaritas dan jiwa-jiwa merdeka.

Setelah dua tahun lebih rakyat Suria dibantai oleh Syi'ah, setelah ratusan rakyat sipil wafat dengan senjata kimia, setelah kekuatan Basyar hampir lumpuh, dan setelah mujahidin kian berjaya, setelah ini semua barulah Amerika menunjukkan muka najisnya!

Sudah pasti tidak ada niat baik Amerika dari serangan yang sedang direncanakan ke Suria. Lantas, apa sebenarnya motif Amerika dan sekutunya?Untuk menjawab pertanyaan ini, kami mencoba tour ke situs-situs berita berbahasa Arab. Inilah sebagian dari hasilnya.

Motif Serangan Amerika Ke Suria:

1. Menjamin Agar Senjata nuklir dan senjata berat milik rezim tidak jatuh ke tangan mujahidin.

2. Menekan semua pihak agar mau berunding dan bernegosiasi di bawah pengawasan Amerika. http://www.albayan.co.uk/event.aspx?ID=5930

3. Mengulangi eksperimen tipuan Irak dengan alasan sama namun fakta berbeda.Konspirasi atas Irak: Dengan alasan mempunyai senjata pemusnah massa, Amerika menyerang Irak dan berhasil memecah-belah Irak kepada iklim Sunni, iklim Syi'ah dan iklim kurdi, dan menghancurkan infrastruktur. Kemudian tuduhan ini terbukti dusta.Konspirasi atas Suria: Setelah terbukti menggunakan senjata kimia, Amerika memutuskan menyerang Suria. Sama seperti Irak, tujuannya untuk membagi-bagi Suria menjadi beberapa iklim yang terus berperang, dan menghancurkan infrastruktur vital.

4. Untuk menutup malu Amerika setelah ketahuan sebagai dalang utama kudeta Mesir. Namun pembersihan muka dilakukan di Suria. Padahal sudah lebih dua tahun perang internal Suria berkobar.http://moheet.com/news/newdetails/704792/1/«الاحرار»-ضرب-سوريا-خديعة-أمريكية-تؤدي-إلي-حرب-عالمية-ثالثة.html

5. Penghancuran instalasi vital dan militer, sehingga siapa pun yang berkuasa selanjutnya akan sibuk dengan pembangunan segala infrastruktur dan konflik internal, jadi tidak bisa membahayakan kepentingan AS dan Zionis.http://www.el-balad.com/597328

6. Menanamkan hegemoni dan memaksakan proyek Amerika di Suria, menyelamatkan Basyar Asad, dan menghalangi sampainya gerakan Islam ke pucuk pemerintahan.http://twitmail.com/email/575154438/3005/التحالف-الدولي-بقيادة-أمريكا-لضرب-سوريا-هدفه-فرض-مشروعها-في-الحكم-وإنقاذ-بشار،-وضرب-الإسلاميين-ومنع-وصول-المشروع-الإسلامي-إلى-الحكم

PESAN PANGLIMA FSA KEPADA MUJAHIDINMungkin inilah sebabnya pimpinan tertinggi Jaisy Suri al-Hurr (FSA) Kolonel Riyadh al-As'ad, menyampaikan pesan penting kepada mujahidin di semua brigade dan bataliyon.

Inti pesan beliau:* Amerika datang sebagai penjajah, yang akan melumpuhkan siapa saja yang tidak menyetujui prakarsa politiknya. Seluruh mujahidin harus menyadari tujuan kedatangan Amerika sebenarnya.

* Hendaklah semua brigade dan batalyon bersatu dan bergabung bersama kami, bersiap-siap menghadapi serangan ini di bawah satu komando. * Dengan bersatu, strategi serangan akan lebih efisien, ghanimah yang kita peroleh cukup untuk bergerak membebaskan Suria, kita tidak membutuhkan siapa pun atau menunggu sipa pun. Biiznillah

http://www.hasterya.com/?p=22862 
Baca juga: http://www.taseel.com/display/pub/default.aspx?id=3336&mot=1

Semoga Allah Subhanahu wa Ta'ala Yang Maha Kuat Lagi Maha Perkasa menyelamatkan Suria dari tipu daya Amerika dan antek-anteknya, juga dari kebiadaban Syi'ah serta sekutunya.Wa Innahu Lajihaad, Nashrun aw Istisyhaad!

-sumber

2 comments:

Anonymous said...

Bah. pertama:

Apabila umat Islam berpecah dan berbunuh sesama sendiri, yang ketawa macam SYAITAN durjana ialah penjajah Barat-Israel (dan sekutu kuat mereka dari PAP-DAPBANGKAI/PKR - di Malaysia ini)! Dan penyerangan dari MUSUH Islam/Melayu terus makin RAKUS dan GANAS.

Memang ajaran puak Syiah contohnya dari Syria dan Iran, harus jangan merebak di Malaysia, tetapi ini tidak bermakna kita umat Islam, dari berlainan mazhab mesti berbunuh sesama sendiri. Ini juga bertujuan, hendak mengalih perhatian dari Pertubuhan evangelis Kristian Zionis tersebut. Jadi fahaman Kristian Zionis digunakan untuk cuba memecahbelahkan orang Islam termasuk dengan menubuhkan pejuang 'jihad' , yang sebenarnya diketuai bukan Islam Kristian Zionis, yang merupakan ejen-ejen CIA-MI6-Mossad-NATO (ramai yang bekas Islam, atau masuk Islam dan asal dari negeri/kawasan yang disasarkan untuk dijajah, contohnya bangsa Timur Tengah atau Asia - sebab mereka akan akan tahu bahasa Arab/tempatan dan berkenaan Islam), tetapi MENYAMAR sebagai orang Islam untuk melagakan dan memperdayakan contohnya puak Shiah-Sunni sampai berbunuh sesama sendiri atau dibunuh amat kejam pejuang 'jihad' pengganas bukan Islam itu, seperti di Palestin, Libya, Yemen, Syria, Somalia, Afghanistan, Mali, Sudan, Nigeria, Lebanon, selatan Thailand/Filipina dan Iraq, dan kemudian di Iran dll, termasuk Malaysia ini contohnya bermula dengan Sabah baru-baru ini. Bahkan pengganas TALEBAN dan AL-QAEDA adalah diCIPTA oleh Barat-Israel sendiri, untuk tujuan MENJATUHKAN Islam dan untuk melaksanakan PENJAJAHAN mereka, ke atas negara-negara Islam (lihat http://www.globalresearch.ca/fighting-al-qaeda-by-supporting-al-qaeda-in-syria-the-obama-administration-is-a-state-sponsor-of-terrorism/5339728, Fighting Al Qaeda by Supporting Al Qaeda in Syria: The Obama Administration is a “State Sponsor of Terrorism”, By Prof Michel Chossudovsky, Global Research, June 19, 2013).

Fahaman evangelis Kristian Zionis, ialah doktrin gabungan Kristian Protestant palsu dan pengganas Yahudi Zionis, SENJATA politik merbahaya yang mempergunakan agama, oleh penjajah Barat-Israel melalui CIA-US/MI6-UK/Peranchis/Jerman/Israel-Mossad/EU-NATO (di Malaysia melalui sekutu mereka, DAPigs/PKR). Fahaman ini dipergunakan untuk menjatuhkan Islam/umatnya, dan menjajah Palestin selamanya untuk memecahbelahkan PUSAT Islam di Timur Tengah, iaitu Mekah di masa hadapan dan seluruh negara-negara Islam yang kaya minyak-gas/sumber asli lain/tanah subur (untuk pertanian syarikat global GM US-Mosanto yang diharamkan di EU sebab boleh menyebabkan penyakit kanser dll). Bahkan Vatican juga telah dikuasai puak Kristian Zionis ini.

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Anonymous said...

Bah. Kedua:

Juga, penjajah Barat-Israel (melalui sekutu mereka dari puak Kristian Zionis PAP-DAP/PKR), ingin menjadikan Malaysia dan Indonesia, sebagai satu lagi Israel (“Greater Israel“) tetapi di Asia, sebab Singapura terlalu kecil dan tidak ada minyak-gas bertimbun macam Malaysia terutamanya di Malaysia Timur, dan juga Indonesia, yang juga kaya dengan minyak-gas/ dll untuk dikuasai (lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009).

Dan Barat, termasuk di Eropah dan Amerika Utara terutamanya di Jerman, mereka terang-terangan mengamalkan polisi mengambil hanya pelarian Kristian sekarang, contohnya dari Syria. Yang Islam, terutamanya, yang Shiah, dibunuh pengganas-pengganas buas yang ditaja sendiri Barat-Israel (termasuk rejim Jerman yang amat pro-Israel ini) sebagai pemberontak PENGGANAS kepada Kerajaan Syria. Ramai yang ketua pemberontak ini sebenarnya bukan Islam tetapi penganut Kristian Zionis, tetapi menyamar sebagai puak Sunni Islam (seperti yang telah saya terangkan di atas), untuk menghasut anak muda Sunni Islam menyertai mereka, kononnya untuk menumbangkan kerajaan Shia-Alawit Assad, tetapi sebenarnya untuk menguasai minyak-gas Syria, Lebanon dan Iran termasuk seluruh Golan Heights Syria yang separuh sudah dijajah Israel, yang amat subur serta penuh minyak-gas.

Makcik Sambal Belacan.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...