Panas! T.Mohan Ketua Pemuda MIC Ditahan Polis


Ketua Pemuda MIC T.Mohan di tangkap polis kerana menghalang pihak DBKL dari merobohkan kuil di Jalan P. Ramlee, Kuala Lumpur, hari ini.

Ketua Pemuda MIC, T.Mohan ditahan polis ekoran tindakan mempertahankan sebuah kuil dari di robohkan.

Beliau dibawa menaiki kereta polis dengan bergari.

Semua jawatankuasa kuil pula duduk di tempat berhala iaitu bahagian terakhir sebelum kuil itu dirobohkan.

Suasana bertukar tegang di kuil Hindu itu apabila pihak Dewan Bandaraya Kuala Lumpur DBKL memecah masuk untuk membina tembok dalam kuil tersebut bagi memberi laluan kerja-kerja pembinaan bangunan Hap Seng.

Ia ekoran dari Pegawai Khas Menteri Bandar Tengku Adnan enggan untuk memberikan notis rasmi dari DBKL bagi kerja-kerja pemasangan tembok yang memakan kira-kira keluasan 8 kaki dalam kuil, di Jalan P. Ramlee.

Keadaan bertukar tidak terkawal apabila terdapat pergaduhan antara komuniti, MP Klang dan polis.TMI


A.S HARAP POLEMIK INI DAPAT DISELESAIKAN DENGAN CARA YANG BAIK TANPA MENIMBULKAN ISU YANG BERPANJANGAN. MEREKA SEHARUSNYA PERLU FAHAM BAHAWA KUIL TERSEBUT TELAH MENCEROBOH TANAH DBKL.
P/S; KITA TUNGGU APA PULA REAKSI TIMBALAN MENTERI DISAYANGI DS NAJIB IAITU WAYTHAMOORTHY DALAM HAL INI.

2 comments:

Anonymous said...

Kuil hindu yang dibina mengikut sesuka hati diorang akan menimbulkan Masalah disatu masa nanti .Kita dapati banyak kuil yang dibina ditanah tanah kerajaan tampa kelulusan
Kerajaan harus bertegas mengawal kedaan ini agar tidak mendatangkan pergaduhan dimasa akan datang ....kerana puak Hindu ni bukan tau undang undang pun .....Merika ingat merika bebas buat kuil ikut suka hati mak bapak dia orang aja .
Lihatlah apa yang terdaji hari ini....Ketua pemuda MIC...dah nak cari glamours....hoi tambi sendiri mau ingatlah...itu tanah orang la....day tambi podah

Anonymous said...

Betul2... di kawasan perumahan sy juga ada dibina 1 kuil yg tidak mendapat kelulusan Majlis Perbandaran... tp sampai sekarang tak dirobohkan... makin besar adalah...
dah lah di kawasan perumahan sy tu memang 99% islam....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...