Gempar! Perkasa akan beralih arah menyokong Dap?


KUALA LUMPUR: Pertubuhan Peribumi Perkasa (Perkasa) tidak akan teragak-agak untuk menyokong DAP jika parti Gerakan terus menyalahkan mereka sebagai punca kemerosotan pengundi kaum Cina. 

Presiden Perkasa Datuk Ibrahim Ali berkata, pihaknya memberi amaran kepada Gerakan supaya tidak menjadikan mereka sebagai alat ‘punching bag’ bagi menutup kelemahan mereka sendiri apabila kalah dalam Pilihan Raya Umum (PRU) ke-12 dan 13.

“Kalau Gerakan terus jadikan Perkasa ‘punching bag’, Perkasa takkan segan silu lagi kalau berterusan sampai ke PRU14 kita tak tolak kemungkinan akan isytihar dikawasan Gerakan bertanding, ahli Perkasa takkan bagi sokongan. Kalau mereka terus serang dan memperlekehkan kita, kita akan beritahu ahli jangan undi calon Gerakan. 

"Ada kawasan yang Gerakan lawan DAP dan terpulang kepada Perkasa kalau nak undi DAP dia akan sokong DAP. Kalau DAP menang DAP duduk luar kerajaan jadi tiada masalah buat Perkasa,” katanya dalam sidang media di sini hari ini. -Free Malaysia Today

2 comments:

ajai62 said...

As Salam Bro

Cina ni sama aje mentaliti mereka... apa-apa pun semau salah orang Melayu.. Nak tanya adakah mereka perform masa PRU 13... Satahu aku sebelum PRU 13 mereka tak buat apa pun kerja sebab tu mereka kalah teruk sebab dah sepakat cina akan sokong pembangkang terutama DAP...

Dnas said...

Salam,
Aku dah pernah beri cadangan dulu sebelum pru13,mana mana kawasan yang di beri pada gerakan dan mca dan mic,Perkasa kena letak calun.Tengok sekarang apa dah jadi.Kalah pun disalahkannya Umno.Lagi nak cakap banyak cinabeng ni.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...