1,800 pengundi cina #PRKSgLimau Memulaukan Program Anwar dan Azmin bersama Pengundi Cina


Ceramah para pemimpin pembangkang termasuk penasihat Pakatan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim malam ini tidak mendapat sambutan daripada kaum Cina.

Kira-kira 1,800 pengundi Cina di pekan berkenaan tidak keluar untuk mendengar ceramah pembangkang yang diadakan khusus untuk menarik undi mereka.

Jika berdasarkan jadual yang diperolehi ialah pertemuan Anwar dengan kaum Cina, tetapi ceramah malam ini hanya dipenuhi oleh orang Melayu yang datang dari kampung berdekatan.

Terdahulu Timbalan Presiden Keadilan, Azmin Ali yang berucap menyatakan rasa kecewa kerana kurangnya kehadiran kaum Cina dan menyindir kaum tersebut sebagai menyokong parti MCA yang tidak pernah menjaga kebajikan kaum berkenaan.

Lebih memalukan menunjukkan Azmin tidak faham dengan politik setempat apabila beberapa dia merujuk para pengundi di Sungai Limau terdiri daripada golongan pesawah dan nelayan sebagai golongan miskin papa kedana.

Tindakan beliau menyebabkan orang ramai terdiam, seolah-olah tidak selesa dengan gambaran tidak betul yang diberikan mengenai penduduk Sungai Limau. - UTUSAN

5 comments:

Anonymous said...

Cina kapir tetap cina kapir, jgn mudah percaya pada mereka. Mereka tak ubah seperti gunting dlm lipatan. Once bitten twice shy. Bila UMNO nak belajar?

Anonymous said...

PAS pun tak belajar jugak. Masih dicucuk hidung oleh DAP macam lembu dengan talinya tidak pernah dilepas oleh DAP.

Anonymous said...

umnog pun tak belajar juga cucuk juboq mca,mic ambil qota mentori cap ayam,scl dah meroyan

Anonymous said...

cina tak terima umno dlm pengagihan tak adil unmo rembat sampai tak gol,selamat tinggal umno sungai limau

Anonymous said...

UMNO tu parti bukan individu jadi sesiapa yang bangsat, bangang menghina UMNO mojariti MElayu Islam pergi terjun laut..tiada tempat untuk pengkhianat..kalau kau nak hentam PEMIMPIN Umno yang buruk salah laku teruskan tapi jangan babitkan pejuang UMNO yang ikhlas mempertahankan buni MElayu ini..kau nak jadi anjing DAP dan Cina Komunis kau punya hal..Parti UMNO memerintah, aku tak kebulur malah mampu punyai harta bertingkat tingkat hasil usha sendiri dan bantuan UMNO yang memerintah..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...