Video panas terbaru! penguatkuasa pbt vs cina.. kisah sebenar mangsa keadaan

link ke video di fb

Ni komen penguatkuasa tu. Apa macam? 

" Encik Gaban : Korang x tau cite jgn nak menuduh x tentu pasal.aku kat dlm video tu.masa kejadian kami dikepung oleh bangsa ni.nak balun mcmmana kalai ade yg bawak senjata? Kami 6 orang je..depa dkt 50 org..korang x payah buat cite..yang penting apek ni dah ke dalam dgn anak dia tu..masa kawad cam semalam siap mintak maaf n tarik balik kes..tiada kaitan dgn rasuah..unit kami bkn makan duit haram.kami tau erti dosa pahala..mingkin ada segelintir yg makan duit haram..tapi unit kami tidak..insyaallah"


"Muah Pudali: Bukan senang keja mcm kami ni, mcm2 tomahan kadang2 kami terima...betul x Encik Gaban...yg dlm ni suma kwn2 keja aku, klau yg main tuduh tanpa usul periksa korang cri lah dia orng kat akhirat nanti..dh rezeki kami cari makan mcm ni jdi kami terima...klau di ikut kan masa apek ni ngan anak nya sentuh jer dh bole balas blk dh...cuma kena lah tngk keadaan klau dh 50 orng elok ler cuba bersabar...bkn takut tpi nk bergaduh pun kena pkai otak, klau dh kena kepung mcm tu layankan ajer...klau kena rodok dri blkng anak bini saper nk tanggung...bnyk orng ckp ckp kalu aku lah aku dh lawan dh, bole ckp bro tpi bila dh sarung uniform korang sendiri akan tau mcm mana...bkn senang2 nk pukul orng...kwn aku yg kompaun trafik pun pernah dpt surat layang ugut bunuh...bkn senang kje kami, jgn berfikiran negetif mngkin segelintir yg prangai x elok, tpi bukan semua...ini rezeki kami, harap jgn anggap yg bkn2 lps ni.."


Aku tak mau komen lelebih, nanti dicop rasis pulak. 
Penguatkuasa tu hanya mencari rezeki menjalankan tugas untuk menyara keluarga. Mengapa haris dikasari sebegitu rupa?
Hangpa tonton dan nilaikanlah sendiri ye., sakan puak puak ni tak kira la pro dap ke, mca ke memang melampau sangat.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...