Isu Anak Tiri Najib dengan Pembelian Kondo di New York.




1. Sekarang pihak tertentu sedang main isu ini, anak Rosmah kepada suami pertama bernama Riza Aziz baru-baru ini membeli sebuah kondominium mewah di New York bernilai US33.5 juta.

2.Naib Presiden PKR, Tian Chua terus meminta MACC siasat kes tersebut.Saya tidak terkejut kerana PKR memang tidak berapa suka melihat orang Melayu berjaya.

3. Pertama sekali dengan melihat latar belakang individu Riza Aziz ini, memang dia kelihatan seorang yang kaya raya. Dia dahulu bekerja sebagai 'Investment Adviser' di HSBC Bank PLC, mungkin Tian Chua berasa DS Najib ada kroni di multinasional seperti HSBC. Sekarang pula,dia memulakan sebuah syarikat perfileman yang akan menghasilkan cerita 'The Wolf of Wall Street', dibintang oleh Leonardo Di Carpio, secara jelas bukan cerita yang kecil-kecilan.

4.Tetapi saya sokong MACC siasat individu ini, mungkin badan pencegah rasuah Amerika gagal untuk mendapat kesan sebarang aktiviti rasuah.

5. Satu lagi benda penting yang saya ingin bagitahu, ada satu industri di mana orang Melayu monopoli di Malaysia, iaitu industri perfileman dan juga animasi. Majoriti syarikat filem dan animasi negara dimiliki oleh orang Melayu. Contohnya KRU dan Animonsta (Boboiboy) telah berjaya menghasilkan produk yang berjaya bukan sahaja di Malaysia, malah pasaran antarabangsa. Dan tidak terlupa,penyanyi-penyanyi Melayu juga telah mengembangkan sayap ke pasaran antarabangsa (contohnya Yuna dan Siti Nurhaliza).

6. Kesimpulannya, MACC boleh selidik pembelian kondo tersebut, tetapi saya tidak rasa Riza Aziz ini perlukan duit rasuah untuk beli sebuah kondo mewah.Dia sudah berjaya.(gambar Riza Aziz paling kanan semasa menghasilkan cerita 'The Wolf of Wall Street'.)--sumber

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...