Gambar Kedi Kanak-Kanak Perempuan 12 Tahun Yang Meninggal Di Sabah Akibat Terkena Bola Golf Tersebar..


Kita sedia tahu bahawa ajal maut adalah di tangan tuhan. Namun dalam insiden ini, pihak yang seharusnya dipersalahkan dan diambil tindakan undang- undang ialah Pengurusan Kelab Golf tersebut yang mengambil kanak kanak bawah umur untuk bekerja.

Yang si pemain golf juga satu hal, bagaimana boleh cuai hingga berlaku kemalangan tersebut. Aku tak mahu salahkan dia kerana tahu memang pemain itu tidak sengaja.



5 comments:

Anonymous said...

Persoalannya, macam mana budak 12 tahun tak ada pengenalan diri boleh bekerja di kelab golf? Dah la tak ada dokumen, bawah umur lagi.. oh Malaysiaku...

Anonymous said...

Mesti sebab kelab Golf tuh ada connection dgn Menteri. Sebab tuh diaorng brani buat keje mcm nih.

Takkan Pak Menteri wat tak tahu jer. Walaupun warga asing, arwah masih seorng kanak2.

bharzul said...

Kelab Golf Keningau bertanggung jawab memberikan penjelasan kepada rakyat Malaysia mengenai perkara ini...anak PATI..bawah umur..ambil berkerja sebagai Caddy...terbunuh...

Anonymous said...

Tuhan nak tunjuk pada manusia-manusia sialan ni supaya hargai nyawa orang lain lebih-lebih lagi kanak-kanak. Itu sebab aku respek negara orang putih yang kapir tapi memandang tinggi nyawa makhluk ciptaan Tuhan. Aku rasa nak menangis tengok budak tu terbaring....tak bernyawa.....cuba kau bayangkan jika ianya berlaku pada adik atau anak kau orang...memang celaka dan sial lah orang yang terlibat dengan kematian anak yang kecil ni!!!!!

Anonymous said...

Kelab golf tu mst dipertanggungjawabkn dan jg pemukul bola golf yg bahlul tu jg xboleh dilepaskn dr dipertanggungjwbkn. A killing has been done!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...