Jumpa tokong, mesti disembah??

Tokong ini sudah pasti merujuk kepada Lim Guan Eng Ketua Menteri Pulau Pinang paling celaka dalam sejarah. Lihatlah bagaimana LGE diangkat seperti Tuhan bagi orang yang taksubkan beliau. Namun pengaruh Guan Eng dari hari ke hari makin luntur. Rakyat Pulau Pinang ramai yang dah sedar penipuan dan retorik yg dimainkan olehnya untuk mengabui mata rakyat.

Terbaharu semalam, gambar atas kanan menunjukkan rakyat pembeli rumah di Pulau Pinang terpaksa menyembah secara terpaksa di atas keangkuhan Guan Eng yang tak ambil tahu masalah pembeli rumahyg teraniaya di Bukit Gambir. Nasib rakyat marhaen langsung tak dipedulikan, yg Guan Eng tahu pemaju pemaju dan tawkei2 yg perlu dijaga kepentingan mereka.


Semalam Komtar digemparkan dengan kehadiran pembeli rumah kos rendah yg tidak berpuas hati dengan harga yg telah dinaikan secara mendadak.

Kumpulan pembeli rumah kos rendah ini berkumpul di tingkat 3 Komtar berhadapan pintu masuk Majlis Perbandaran Pulau Pinang MPPP. Mereka terdiri dari pembeli rumah kos rendah Taman Centrio Avenue di Bukit Gambir dan di ketuai oleh pengerusi kariah masjid Taman Serina Bay dan saudara Lim Tiong Huang.

Mereka berduka cita dengan kenaikan harga rumah kos rendah yg dinaikan dari RM 72,500 sehingga RM 160,000 ia itu sekali ganda dari apa yang dijanjikan kepada mereka. Ini satu kenaikan yg langsung tidak logik dan boleh diterima.

Bagaimana situasi ini boleh berlaku terutama kepada perumahan Kos Rendah. Banyak persoalan dilemparkan kepada MPPP dan pentabiran Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat membenarkan Pemaju projek itu ialah Nuwata Sdn Bhd, dan kontraktor Boon Soon Sdn Bhd melakukan perkara ini dan dibenarkan. Situasi ini seperti menunjukan Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat tidak prihatin dan menjaga kebajikan rakyat. Beginikah negara kebajikan fan CAT yang dijaja kepada rakyat selama ini.




3 comments:

Anonymous said...

melayu macai pakatan sedarlah..
takkan tak bangon tido lg kot??

Anonymous said...

Kalau tak sedar lagi alamat nak mampus lah tu...

Anonymous said...

Melayu dipermainkan ,dibuli, dikhianat, dianiaya, ada lagi barua-barua melayu yang sokong dan bela dia, manusia jenis apa ni?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...