Gambar memilukan 529 Ahli Ikhwanul Muslimin Sedang Bersolat Buat Kali Terakhir Sebelum Dihukum Gantung!

Gambar solat terakhir para Ikhwan Muslimin sebelum dihukum gantung.


Mampukah mereka menghapuskan Gerakan Islam Ikhwanul Muslimin di Mesir... kuasa siapa yang ingin mereka tentang, kekejaman Mahkamah di Mesir bila menjatuhkan hukuman mati kepada 529 penyokong bebas presiden Islamis Mohammed Morsi. Mengikut laporan BBC kononnya mereka ini menyerang dan membunuh anggota polis, kini seramai 1,200 lagi menunggu hukuman.


Lihatlah wajah terakhir para syuhada ini, bersih dan ceria


"Di antara orang-orang mu'min itu ada orang-orang yang menepati apa yang telah mereka janjikan kepada Allah. Dan di antara mereka ada yang gugur, dan di antara mereka ada (pula) yang menunggu-nunggu dan mereka sedikit pun tidak mengubah (janjinya).

Agar Allah memberikan balasan kepada orang-orang yang benar itu kerana kebenarannya, dan mengazab orang munafiq jika Dia kehendaki, atau menerima taubat mereka. Sungguh, Allah Maha Pengampun, Maha Penyayang." [Al Ahzab : 23,24]

12 comments:

Anonymous said...

oi BODOH ceriat nenek moyang kau apa binatang ni?

Anonymous said...

Semoga mereka dikurniakan syuhada..ameen Ya Robb.

Kalau ikut gaya bahasa kat komen atas tu...itu komen bukan Islam dan bukan melayu..

Anonymous said...

Ini baru zalim sungguh. Tuduhan zalim terhadap BN sebenarnya keluar daripada orang yang dirinya sendiri zalim dan munafik. Perjuangan Islam yang sebenar pada saya bukanlah perjuangan PAS. Kerajaan Islam yang sebenar bukanlah kerajaan Kelantan. PAS hanya bercerita tentang zaman Nabi yang mana para sahabat mempunyai keimanan yang tinggi. Zaman sekarang ulama pas sendiri pun tak boleh dipercayai. Zaman sekarang adalah zaman sekarang. Tak ada lagi pemimpin yang tidur bawah pokok. 1995 Mat Sabu tidur di Hotel Perdana. Sentiasa dilaungkan kembalilah kepada Islam tapi bagaimana. Satu puak kata buat hudud. Bodohlah sempit lah. Kembali kepada Islam adalah semua orang menjadi orang beriman dan takut kepada Allah. Tak ada hudud pun orang takut nak berzina. Nak mencuri. Takut nak tinggal sembahyang. Bukan kerana hudud tapi kerana Allah.

Anonymous said...

umgok serupa mcm pemerintah mesir kafir ni...benci hudud dn sanjung hukum2 kafir british

Anonymous said...

semua amal ibadat penganut ajaran ugama umno x diterima ALLAH.....mereka sesat dn ALLAH tambah kesesatan mereka

Anonymous said...

PAS itu adalah parti ajaran sesat, lagi menyesatkan, bertaubatlah sebelum terlambat. Takbir!!

Anonymous said...

Astaghfirullahalazim...anonymous di atas mmberi komen smuanya mnggunakan bhsa melayu..tpi hya seorg yg mmberikan doa utk para syuhadah yg trkorban.. knpa tidak brsatu?knpa perlu bragama mengikut parti? Ini lah yg trjadi bila sesama Islam sndiri lebih brtuhankan nafsu & mmentingkan kpentingan sndri mnyebabkan saudara sesama Islam ditindas dgn kejam di hadapan mata sendiri..di akhirat Allah tidak akn brtanyakan parti apa yg telah anggotai.. drpd sibuk brgaduh utk mmpertahankan parti masing2, knpa xble brsatu utk prtahankan Agama tauhid kita? wallahualam...

Anonymous said...

Redbin tu bro.... cina komunis belaan lks...

kekanda ngah said...

Buatlah sesuatu perkara tu dgn niat kerana Allah SWT... إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعون

Anonymous said...

jangan layan sangat redshit tu...kalau BN tu zalim sangat dah lama puak2 syaitan PR kena ISA for life...nasib baik ISA..patutnya lepas bershit arituh tangkap lepas tu trial lepas tu buat macam kat mesir...harharhar

Anonymous said...

Knape prlu ckap psal politik kat sini?. Org kte x hbis2 gdoh psal politik. Mcm x ambik iktibar atas ape yg terjadi. Islam akn kuat ble kte bersatu.

Anonymous said...

Ana setuju sgt. Ni lah melayu kte.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...