Kebodohan dan Keterlanjuran DAP didedahkan secara total oleh bekas pemimpinnya

Kenyataan Akhbar Oleh ASOGHAN a/l GOVINDARAJU sebentar tadi. DAP Parti bermasalah.

- Bekas Pengerusi DAP Cawangan Bagan Luar / Bekas Setiausaha Publisiti DAP Bahagian BAGAN telah mengadakan Kenyataan Akhbar berkaitan pemimpin DAP diminta tidak berbohong kepada masyarakat.

Butir2 Kenyataan Akhbar

- Menyatakan ingin memohon Anthony LOKE Siew Fook, Setiausaha Organasasi DAP Pusat supaya membuat satu kenyataan bersumpah bahawa 500 surat ketidak hadiran perwakilanx ke DAP Kongres DAP Kebangsaan (CEC) pada 15 DIS 2012 yg dikemukakan kepada Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (ROS) adalah surat yg sah.

- Mencabar pihak Jabatan Forensik untuk menilai ketulenan 500 surat yang telah dikemukakan tempoh hari. Berpendapat bhw ketulenan 500 surat adalah meragukan.

- Mencabar Anthony LOKE Siew Fook untuk membuat kenyataan awam yang beliau akan meletak jawatan sebagai Ahli Parlimen SEREMBAN sekiranya terbukti 500 surat tersebut tidak sah.

- Menyatakan peletakan jawatan KARPAL SINGH, bekas Pengerusi DAP Pusat sebab hendak lari dari masalah CEC dan ROS telah mengitiraf CEC tidak sah. Sepatutnya KARPAL SINGH bertanggungjawab dan bukannya meletak jawatan. Menegaskan peletakan jawatan KARPAL SINGH bukannya sebagai korban terhadap parti.

- Peletakan jawatan KARPAL SINGH memalukan kaum India dan telah dilakukan di Kedai Kopi bukan di Ibu Pejabat DAP di Komtar PULAU PINANG. Membidas LIM Guan Eng, Setiausaha Agung DAP Pusat hendak bertanggungjawab terhadap perkara tersebut. Menegaskan pada masa akan datang ramai lagi pemimpin DAP akan meletak jawatan di kedai kopi.

- Menegaskan bhw surat aduan yg dihantar oleh akar umbi DAP kepada ROS setelah ketidak kehadiran perwakilan seramai 500 orang ke CEC.

- Membidas LIM Guan Eng sebagai Ketua Menteri PULAU PINANG yang memerintah sebuah Negeri tidak dapat menyelesaikan masalah DAP dan amat memalukan. Rakyat di Negeri PULAU PINANG menganggap LIM Guan Eng sebagai tokong tetapi dalam tempoh 1 tahun masalah CEC tidak sah dan tidak dapat diselesaikan.

- Terdapat 19 ADUN DAP di Negeri PULAU PINANG dan mempertikaikan apa akan terjadi pada masa hadapan. LIM Guan Eng tidak dapat menyelesaikan masalah di dalam DAP.

- Menyatakan 3 hari yg lepas beliau ada pergi ke ROS di PUTRAJAYA dan menanyakan tentang siasatan terhadap CEC dan diberitahu masih dalam siasatan.

Tindakan Asoghan membuat kenyataan akhbar ini membidas
Anthony LOKE Siew Fook berhubung dengan 500 surat ketidak hadiran ke CEC pada 15 DIS 2012 dan ketulenan surat tersebut. Membidas peletakan jawatan KARPAL SINGH telah diadakan di kedai kopi amat memalukan kaum India dan bukannya di Ibu Pejabat DAP di Komtar PULAI PINANG. Mempertikaikan peletakan jawatan KARPAL SINGH hendak lari dari masalah CEC dan ROS.Selain itu membidas LIM Guan Eng yg memerintah Negeri PULAU PINANG dalam tempoh satu tahun tidak dapat menyelesaikan masalah DAP.

Asoghan telah berulang kali mengadakan kenyataan akhbar selepas dipecat keahliannya pada 23 April 2013 berikutan didakwa melanggar disiplin parti ekoran keputusannya untuk bertanding sebagai calon bebas kerusi DUN Bagan Dalam pada PRU Ke-13. Selepas dipecat dari parti, Asoghan bertindak mengadakan kenyataan akhbar bagi meluahkan rasa tidak puas hati terhadap DAP yg mendakwa parti tersebut kini hanya atas kepentingan peribadi.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...