Wardina Yang Perfect kecam Ustaz Don Daniyal di FB


Model tudung dan pengacara terkemuka, Wardina Safiyyah meminta para ulama, ustaz dan mufti di Malaysia supaya menyemak semula isi kandungan ceramah Ustaz Don Daniyal kerana dikhuatiri menyebarkan maklumat tanpa rujukan.

 Sebelum ini, Wardina pernah berkongsi satu video berjudul KOMPILASI HADIS PALSU DAN PENDUSTAAN DON DANIYAL dari seorang wanita yang bernama Nur Puteri Dayana.

 Perkongsian tersebut telah menimbulkan pelbagai reaksi dari kalangan orang ramai sehingga ada yang menyokong malah tidak kurang juga menghentam tindakan Wardina menegur Ustaz Don secara terbuka.

Mari baca status panjang lebar beliau di facebook.


4 comments:

Anonymous said...

Antara Ust Don dan Wardina, saya lbh hormati Ust Don. Tp apa yg disebut Wardina ada betulnya. Cerita cerita Ust Don tu ada dlm kitab, bukan rekaan Ust Don, cuma cerita cerita tu dr segi kesahihannya waAllahu'alam, begitu juga dgn amalan amalan yg disebutkan.
Bnyk juga kisah kisah dlm kitab kitab kita berunsur Israeliyat yg dibawa masuk oleh ilmuan ilmuan yahudi dan nasara yg memeluk Islam, kesahihannya waAllahu'alam, yg disebut Nabi saw, jgn dibenarkan tp jgn juga dinafikan. Begitu juga terdpt kisah kisah dan pengalaman ulama' ulama' silam kita, dan sebhgn amalan amalan mrk yg pd pndgn mrk mungkin elok dikongsikan, terdpt bnyk dlm kitab kitab kita. Semuanya elok utk jadi pengajaran, cuma sesetgh pihak mungkin meragui kesahihannya sumbernya.

Anonymous said...

Pada pendapat saya, wardina perlu berlaku saksama. Terdpt byk posting beliau sebelum ini yg berupa tuduhan & kecaman yg dinyata berlandaskan 'moral' & nilai seolah2 positif dan byk darinya salah... Maka, dgn kecintaan agama yg tinggi, maka jika perlu tarik balik & maaf perlulah juga tulis secara umum sepertimana perkara ini...
Dan ini nampaknya lebih mengutarakan isu2 yg 'SELEKTIF'... sy syorkan rangkumlah komen & seruan kamu kepada individu umum yg lain jugak, contohnya ....aaaa ...???

Anonymous said...

setahu saya wardina ini bodoh tahap bahalol. kalau artis tu duk diam je la jgn berlagak mcm ustaz atau ustazah. duduk rumah jaga suami dan anak2. tak payah nk msk campur urusan agama di malaysia ni. mengada-ngada nk mampus. ni la dikatakan "when an artiste will ever be an artiste". bila dh terjerbak dlm dunia glamour sebelum ini, walaupun sudah bertudung pun mmg nk glamour jgk. duk diam sudah la. geng2 abby abadi jgk nk jd ustazah celup. bodoh nk mampus. kecik2 x nk mati, besar2 menyusahkn org je.

Anonymous said...

Manusia akhir zaman.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...