CARA MEMBUAT UDANG KERING di Malaysia (3 Gambar Jijik)


3 gambar mengambarkan cara pembuatan udang kering di suatu lokasi yang tidak dinyatakan tetapi didalam negara kita. Menurut sumber ada yang menyatakan di Tanjung Karang, Selangor.

Tempat anjing berehat dan tidur serta menggunakan penyapu. Apatah lagi jika anjing tersebut berak dan kencing? Hangpa bayangkanlah ye..!

Perlunya pihak berwajib memantau tempat-tempat membuat barang-barang kering ini bagi memastikan ianya benar-benar bersih, suci lagi halal.

Perkara sebegini amat sensitif terhadap umat Islam. Oleh yang demikian, pilihlah produk muslim InsyaAllah selamat kerana sebahagian besarnya menitikberatkan kebersihan. InsyaAllah.




2 comments:

Anonymous said...

Kautak pernah cuci udang kering dahulu sebelum masak ke?

Yang RM tu yang digunakan oleh penjual Babi tu, macam mana pulak? Islamik ke pakai wang kertas RM tu?

Silap-silap siap kena darah Babi.

Anonymous said...

untuk saudara-saudara islam ku...kalau boleh carlah belacan yang dikeluarkan oleh orang-orang islam...terjamin suci dan halal haramnya,....mengambil isi-isu ni..mana -mana pembuat belacan muslim disyorkan perbanyakkan pengeluaran dan perluaskan pengedarannya..ini kerana banyak kedai-kedai ingin memperolehi belacan keluaran bumiputera tapi sukar mendapat sumbernya...terutamanya dipasar besar kota bharu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...