Kartunis Haram Jadah ZUNAR dicekup! Padan Muka!


Kartunis Zulkiflee SM Anwar UlHaque berkata sepasukan polis muncul di kediamannya di Bangi malam ini untuk menahan beliau mengikut Akta Hasutan.

Zulkiflee yang lebih popular dengan nama Zunar berkata, pasukan tersebut tiba ke kediamannya di Pantai Dalam kira-kira jam 9 malam ini.

“Saya percaya akan terpaksa tidur di lokap pada malam ini,” katanya

Operasi itu dijalankan susulan satu arahan Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar kepada pasukannya untuk menyiasat Zunar dan juga dua orang MP.

Ia ekoran kenyatan kartunis dan MP berkenaan berhubung kenyataan mereka berhubung pemenjaraan ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Terdahulu, kartunis itu dalam tulisannya di Twitter menyebut: “Barua berjubah hitam bangga jatuhkan hukuman. Habuan dari tuan politik pasti lumayan.

10 comments:

Anonymous said...

Otak kartun yg nak bercerita tentang politik

Anonymous said...

otak kartun nak cakap fasal undang-undang. itu yg lawak. dulu belajar tak nak, jadi la loyer buruk.
segala procedure mahkamah kes liwat ni adalah technically correct. itu yang hakim berani buat keputusan. orang awam daari puak pembangang apa tau. setakat cakap kosong buat malu jer.
saman jer sapa yang langgar undang2. buang masa polis nak layan pesalah ni semua.

Anonymous said...

Padan muka. Takde keje mhasut dn fitnah tu je.

Anonymous said...

Masukan spesis ini ke dalam satu lokap dgn Nuar Jubori, sapelah tahu kalo Nuar lagi gian bole lah si pencacai Najis dan penjilaat Nuar dapat merasa apa yg Saiful merasa. Pasti dapat berdas das tembakan dan pasti Nuar Jin Buaragas akan mengerjakan beliau sampe koyax rabax anunya.

Anonymous said...

Nampaknya tangkap DSA pun x bleh hidup sonang lenang pemimp[in be end

Bayangan DSA terus berkeliaran.

Bertambah Kecutlah amano.

Anonymous said...

Kalu setakat nak cakap kosong..baik hentikan saja...malaysia bukan dihuni olih penyokong peliwat saja..Masih ada puluhan juta yg memerhati dan menginginkan keamanan dan keharmonian negara ini

Anonymous said...

Huh zunar perkataan kamu ada 2 muka juga...' Barua peliwat, pelukis kartun bangga mengutuk orang. Habuan dari tuan politik pasti lumayan"...ha Ha..nampaknya kamu mengata diri sendiri!

Abu Ziyad said...

UMNO sakai!Pencacai?makan najis....

Phuuiiii!!!!

Asaif Barkiya said...

Nilai hidup zunar tidak lebih daripada katun.Malang sungguh hidup zunar pun macam katun.Tidak bawa faedah kepada agama islam dan rakyat Malaysia.

Anonymous said...

Kerajaan perlu tegas. Bila lagi nak didik rakyat. Perkenalkan hukuman rotan. Macam cerita Korea Bad Guys, kalau setakat kena jail dok rasa, tapi kalau kena rotan kut serik nak masuk jail.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...