Kalau Nak Rogol Aku Pun Rogollah, Aku Tak Kisah


Kalau Nak Rogol Aku Pun Rogollah, Aku Tak Kisah... S. Kalaichelvi... mula-mula dirogol, kini dia dipenjara.... ini kisah dunia dunia terjadi.. Kalau korang seorang wanita dan rumah korang dicereboh, lalu muncul seorang lelaki mahu merogol korang, apa korang akan buat? Adakah korang akan mempertahankan diri atau membiarkan saja si-lelaki jahanam itu meratah diri korang sesuka hatinya?

Kebanyakan wanita pasti akan melawan, biarpun nyawa menjadi taruhan tapi menyerah mahkota kesucian mereka tidak sekali!! Dan di Ipoh semalam kes seorang isteri yang cuba dirogol oleh seorang lelaki yang tak dikenalinya berakhir dengan kisah menyayat hati apabila wanita yang menjadi mangsa rogol itu telah dihukum penjara kerana tindakannya melawan perogol tersebut telah menyebabkan kematian perogol berkenaan. 

Dan kerana perbuatan mempertahankan dirinya itu, Mahkamah Tinggi Ipoh semalam telah menjatuhkan hukuman penjara dua tahun ke atas S. Kalaichelvi, 24 tahun, seorang suri rumah selepas dia mengaku bersalah menyebabkan kematian seorang lelaki yang cuba memperkosanya pada tahun lepas. Hakim Datuk Zainal Adzam Abid. Ghani memerintahkan S. Kalaichelvi menjalani hukuman tersebut selepas mengaku bersalah menyebabkan kematian M. Kumaran, 29, di dalam rumahnya di Taman Bistari, Ayer Tawar, Manjung di antara pukul 3 hingga 3.30 pagi pada 7 Januari 2010. 

Mengikut fakta kes, perogol itu menceroboh rumahnya ketika suami wanita itu tiada di rumah. Wanita itu walaupun cuba dikasari oleh lelaki jahanam itu tapi dia dapat melarikan dirinya ke dapur dan sempat mencurahkan serbuk cili ke mata perogol itu. Dalam keadaan matanya yang pedih, perogol itu masih cuba untuk mendapatkan Kalaichelvi, tapi wanita tersebut dengan pantas mencapai sebatang besi dan memukul kepala lelaki yang cuba merogolnya. 

Pukulan itu menyebabkan si-perogol itu mati di dalam rumahnya. Hakim Zainal Adzam dalam penghakiman bertulisnya berkata, Kalaichelvi sepatutnya dihukum lebih berat kerana melakukan pembunuhan kejam terhadap perogol tersebut. Hakim kata Kalaichelvi telah melakukan 'pembunuhan kejam', tapi pada pandangan korang perbuatan merogol orang itu tak kejamkah? Jika korang menjadi wanita itu, adakah korang akan menyerah diri kepada perogol itu tanpa melawan atau bertindak berani untuk mempertahankan diri seperti yang dilakukan oleh Kalaichelvi? Jika Kalaichelvi hanya membiarkan dirinya diperkosa dan lepas itu pergi ke balai polis membuat laporan, dia pasti tak akan dihukum penjara dua tahun. Perogol itu mungkin akan dipenjara dan lepas keluar penjara dia akan mencari Kalaichelvi untuk merogolnya sekali lagi atau mungkin akan pergi mencari wanita lain, termasuk kakitangan Mahkamah untuk merogol mereka pula. 

Atau jika tak bernasib baik mungkin selepas merogolnya, perogol itu akan membunuh Kalaichelvi untuk menghapuskan bukti!! Jika JR adalah wanita itu, JR juga akan bertindak sepertinya. JR lebih rela mempertaruhkan nyawa dari menggadai maruah!! JR sekali-sekali tak akan meminta belas kasihan perogol itu sambil berkata, 'Kalau kau nak rogol akupun rogollah, aku tak kisah!!' ‪#‎kisahdunia‬

7 comments:

Anonymous said...

Kalau betul dia membunuh kerana pertahankan diri..itu tindakan yang patut di contohi...jom kita rogol bini hakim tu apa dia rasa...tapi aku rasa mcm tak kena aje..kenapa dia cuba bakar mayat mangsa.

anonymous said...

Ada sesiapa dah baca alasan penghakiman untuk buat kesimpulan bodoh? Hakim terikat dengan hujah pendakwaan dan pembelaan dan bukan sentimen dia sendiri. Mungkin cerita dia di rogol tu berbentuk 'after thought' dan bukan fakta kes asal.

Anonymous said...

Aku pun nak joint juga.

yul kkab said...

eh eh..gtu plak....pening plak tgk hakim cmni

Anonymous said...

Hanya di malaysia hakim hakim semua bijak.

Anonymous said...

Hanya di Malaysia bersepah dengan Rakyat Hakim Negara tak bertauliah....tetapi dilantik oleh RAJAT LIWAT!
Si tonggol pun nak jadi hakim...tak tahu hujung pangkal nak jadi Rakyat Hakim Negara....Terima kasih, Raja Liwat!

Syazliyana Erwina said...

Asal pompuan tu plak yang di penjara kn.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...