Isu Pelancung Cina 50,000 yg hilang secara misteri di Malaysia, Masih Jadi Tandatanya...?


Tahun 2007, Perdana Menteri pada waktu itu, Abdullah Badawi menyatakan lehairan berhubung kehilangan 50, 000 rakyat China yang datang ke negara ini dengan menggunakan pas lawatan sosial.

Sehingga ke hari ini misteri berkenaan tidak pernah terungkai. 50,000 pendatang tersebut bagaikan ditelan tanah, hilang ghaib tanpa bekas.

Banci Penduduk yang dilakukan pada tahun 2010 menyaksikan bagaimana sebahagian daripada samseng-samseng bermata sepet menghalang bancian dilakukan di kawasan-kawasan yang menjadi sarang pendatang dari China.

Kemenangan besar DAP dan pendaftaran pengundi-pengundi baru dalam jumlah yang besar melibatkan pengundi Cina oleh parti tersebut, juga mendatangkan tandatanya dan misteri yang tidak berkesudahan.

Apabila DAP mempertikaikan tentang pengundi hantu ia seolah-olah memberikan indikasi yang DAP sedang menyembunyikan sesuatu tentang kehilangan 50, 000 rakyat China di Pulau Pinang sahaja.

Sehingga kini Imigresen dan Jabatan Pendaftaran Negara masih lagi mendiamkan diri dan pada masa yang sama juga enggan melakukan operasi besar-besaran.

Apakah power benar 50, 000 rakyat China tersebut ataupun memang ada tangan ghaib DAP di dalamnya? - TFK

DAP dan cybertropers mereka mengalih pandangan kita kepada pengundi Bangladesh tetapi pada masa yang sama puluhan ribu pengundi Tanah Besar China yang muka hampir nak sama dengan Cina tempatan yang menyelit masuk dan mengundi. sebenarnya juara pengundi hantu ni dap. bukan bangla tapi cina yang jadi hantu tu. bukan susah sangat nak kenal bangla yang ngundi tu dah tentu muka lain dari orang Malaysia. tapi cina bukan senang nak kenal dia cina Malaysia, Taiwan, hongkong, prc atau Singapore.

https://m.facebook.com/photo.php?fbid=105862296516941&id=100012795125169&set=gm.878136122291771

10 comments:

Anonymous said...

Ini kes serious. Tindakn perlu diambil untuk membenteras kegiatan ini sebelum terlambat. Pelancung itu perlu dicari yg mungkin menggunakan ic palsu atau ic yg bukan miliknya. Penggunaan biometrik semasa mengundi perlu dilaksanakan selain dakwat kekal. Suruhanjaya Pilihan Raya dan Immigresen perlu mengambil tindakan sesuatu untuk mengatasi penipuan ini yg amat membahayakan negara. Dasar kerajaan yg terlalu terbuka dan mudah bagi kemasukan Cina patut disemak semula.

Anonymous said...

setuju...pengunaan sistem biometrik lebih baik dari dakwat kekal..dan di jabatan pendaftaran sering kelihatan ramai bangsa cina buat kad pengenalan baru sbb hilang..mmg patut kadar denda kehilangan kad pengenalan di naikkan supaya rakyat lebih bertanggungjawab..

Anonymous said...

Formula perlu dicari untuk mengatasi masalah ini. Antaranya SPR mungkin boleh membuat semakan silang pengundi2 dengan maklumat di Jabatan Pendaftaran Negara. Jika tiada maklumat atau meragukan, siasatan lanjut hendaklah dijalankan.

Hamid Bakar said...

Masalahnye muka mereka sama mcm Cina tempatan. Berkemungkinan juga ada unsur2 rasuah di Imigresen..

Anonymous said...

Senang jer...sebagai tindakan permulaan, LUCUTKAN SAJA KERAKYATAN ATAU LARANGAN KEPADA 'RAKYAT' YANG TIDAK FASIH BERBAHSA MELAYU...JANGAN BENARKAN MEREKA YANG TIDAK FASIH BERBAHASA MENLAYU MENGUNDI!

If you can't learn the language, get the fuck out of this country! Fucking INGRATES!

Anonymous said...

Aku pergi renew passport nampak si bapak cina ni bawak anak dia umur dalam 7 tahun buat passport di kaunter sebelah. Bila pegawai imigresen tanya budak tu soalaan, sepatah bahasa Melayu pun dia tak faham. Bapak dia kena terjemahkan untuk dia dalam bahasa cinapek. WTF?????

Keluarga cinapek tu tidak sepatutnya diberi kerakyatan Malaysia!!

Anonymous said...

sedarlah wahai ummah...puak2 kafir harbi DAP PKR RBA akan buat apa saja utk menjatuhkan kerajaan pimpinan melayu Islam sedia ada termasuk membawa masuk ribuan pengundi hantu... depa sengaja mereka2 cerita ttg isu bangla utk menutup kerja2 jahat depa ni...depa tau masih ada melayu2 bebal yg tak sedar diri dan mudah diperbodohkan depa, yg masih terhegeh2 nak jadi pemakan najis para kafirun ni...

Anonymous said...

Imigresen dan pendaftaran negara dua dua bawak KDN..polis bukan kot..50 ribu banyak Oooo.Menteri KDN buta kot.

Anonymous said...

Muka Mat Sabu pun sebijik macam Cina bukit. Apa bezanya orang2 macam dia dengan Guan Eng.

Anonymous said...

Aku ada dengar orang kata, budak Cina umur 7 tahun kebawah tak ada yg mati. Yang tua saja mati. Tak tau betul ke tak.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...