Solat atau menunjuk-nunjuk solat? Masjid pun dekat sangat..


Gambar yang ditunjukkan semasa hari perbicaraan keputusan MB Perak yang sah sebentar tadi. Tanpa lapik, di tempat lalu lalang orang ramai, masjid yang tersergam indah pun hanya beberapa langkah saja.

Saidina umar pun tak solat dlm gereja walau gereja itu bersih,susah sgt ke nak wasatiah? Susah sgt ker nak ke masjid? Suka sgt ker tunjuk bahawa solat itu memerlukan tempat yg sesuai,imej Islam pada pandangan masyarakat lain macamana? Adakah dgn solat seperti itu mampu menarik org mendekati islam.Agama bukan untuk ditakburi tetapi difahami.

Setidak-tidak pun, dengan makmum hanya seramai itu,
alangkah baiknya jika solat hajat tersebut dibuat didalam surau yang ada dalam bangunan mahkamah. Atau jemaah ini mungkin takut orang tak nampak apa yang mereka sembahyangkan?

7 comments:

Anonymous said...

Merosakkan Agama...malu kat orang bukan Islam...katanya
" Lu sembahayang tuan Ala pun x ade tolong...wasting time....
tu le ibadah nak tunjuk-tunjuk ni tak sampai ke mana...

Anonymous said...

menunjuk-nunjuk..dasar bodoh! pergi mampus dgn pas! pergi mampus dgn nik ajis!

Anonymous said...

solat yg tak d makbulkan tuhan....sbb niat pon dah tak betul...lg pon setahu aku selepas solat subuh tak dbolehkan sembahyang apapun walaupon sunat sehingga azan zohor. tp yg selalu sembahyang selepas matahari naik adalah org jepon dan cina. so kaji la kedudukan anda....hihihi

Arif Jizat said...

Anon 7:59

Anda tersilap. Waktu yang tidak ada solat =antaranya adalah: Lepas Subuh hingga matahari terbit (Syuruk) bukan hingga zuhur. Selepas 15 ke 20 minit matahari terbit disunatkan sembahyang isyra'. Kemudian dari itu sebelum matahari tegak di kepala juga disunatkan Sembahyang Dhuha.

Anonymous said...

Tak kira lah nak sebahyang apa pun janji jgn menunjuk nunjuk riak jadinya. Gi semabahyang tempat yg dis sediakan bersih dan teratur bukan mana saja. Kalau darurat tak per lah. Jangan lag extreme sgt PAS masaalah nya suka extrem. Nizar pun extrem nak lawan Usltan sembah derhaka ni yg buat org melayu Perak dah meluat

Mak Minah goreng pisang

Anonymous said...

Jangan sembah kasut sudaaa !!
keh keh keh

Anonymous said...

sume tu x salah...yg penting niat kena betol..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...